در نشست خبری مشترک با مون جائه این؛

ترامپ: همراه با کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی تلاش می‌کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا گفت این کشور با کره جنوبی برای مقابله با آنچه تهدید هسته‌ای کره شمالی خواند، مقابله می‌کند.

ترامپ: همراه با کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی تلاش می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای پی تی ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در کنفرانس خبری مشترک با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، در سئول مدعی شد: با کره جنوبی برای مقابله با تهدید هسته‌ای کره شمالی تلاش می‌کنیم. تهدید هسته‌ای کره شمالی تهدیدی برای کل جهان است که پاسخی جهانی می‌طلبد.

او با بیان اینکه آماده است در صورت لزوم از گزینه نظامی علیه کره شمالی استفاده کند، افزود: سه ناو هواپیمابر و یک زیردریایی هسته‌ای نزدیک کره شمالی داریم ولی امیدواریم که مجبور نشویم از آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در پایتخت کره جنوبی اعلام کرد: پیشرفت‌هایی در مورد پرونده کره شمالی حاصل شده است. روسیه و چین باید از کره شمالی بخواهند به برنامه هسته‌ای‌اش پایان دهد. چین نقش «بسیار مفیدی» در خصوص کره شمالی ایفا کرد.

ترامپ افزود: «برای کره جنوبی تجهیزات نظامی فراهم خواهیم کرد، به این معنا که ماموریت‌های بسیاری در پیش داریم. کره جنوبی همچنین میلیون‌ها دلار تسلیحات نظامی از آمریکا خواهد خرید که این به معنای ایجاد مشاغل زیاد برای آمریکایی‌هاست.»

او در ادامه گفت با رئیس جمهور کره جنوبی در خصوص مسائلی مانند روابط تجاری و «تهدید کره شمالی» گفتگو کردیم. اجازه نمی‌دهیم کره شمالی آنچه را که با مشارکت کره جنوبی ساخته‌ایم، نابود کند.

ترامپ ادامه داد: امیدواریم کره شمالی به میز مذاکره بازگردد که این هم برای مردم کره شمالی و هم مردم جهان بهتر است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: کره جنوبی کشوری بیش از یک متحد پایدار آمریکا محسوب می‌شود. آمریکا و کره جنوبی دو کشور دوست و متحد هستند. 

رئیس جمهور کره جنوبی نیز در این نشست خبری گفت: دیدار من و ترامپ به توسعه روابط دوستانه و همبستگی میان دو کشور کمک می‌کند. ما امروز درباره روابط دوجانبه و همچنین حل مساله کره شمالی از طریق مسالمت‌آمیز گفتگو کردیم.

انتهای پیام/

نشست خبری مشترک ترامپ با رئیس جمهور کره جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار