کره شمالی: اظهارات احمقانه ترامپ را بی‌رحمانه تلافی می‌کنیم

پیونگ‌یانگ اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در سفرش به آسیا را احمقانه خواند و اعلام کرد این اظهارات بی پاسخ نمی‌مانند.

پیونگ‌یانگ: اظهارات احمقانه ترامپ را بی‌رحمانه تلافی می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پیونگ‌یانگ در واکنش به جدیدترین لفاظی‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سفرش به آسیا، اظهارات او را «احمقانه» توصیف کرد.

ترامپ در سخنرانی برای نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی «یاکوتا» در ژاپن گفت: « هیچ کس، هیچ دیکتاتوری، هیچ رژیمی و هیچ ملتی نباید عزم آمریکا را دست کم بگیرد...در گذشته ما را دست کم گرفتند و برایشان خوشایند نبود. آیا خوشایند بود؟ نه خوشایند نبود. ما هرگز تسلیم نمی‌شویم».

ترامپ در توکیو نیز اظهارات «مایک پنس» معاونش را تکرار کرد و گفت: «دوره‌ی صبر استراتژیک به پایان رسیده است».

او در ادامه گفت: «ما در تلاش هستیم تا با اقدامات خطرناک کره شمالی مقابله کنیم. این رژیم به توسعه برنامه تسلیحاتی غیرقانونی‌اش از جمله انجام آزمایش‌های هسته‌ای و شلیک موشک‌های بالستیک بر فراز ژاپن که ثبات و صلح جهان متمدن را تهدید می‌کند، ادامه می‌دهد. ما ساکت نمی‌مانیم، دوره صبر استراتژیک به پایان آمده است».

«Rodong Sinmun» یکی از خبرگزاری‌های اصلی کره شمالی گزارش داد این کشور تهدید کرده است اظهارات احمقانه ترامپ را بی‌رحمانه تلافی می‌کند. در این گزارش آمده است: «ترامپ با اظهارات احمقانه‌اش به طور جدی کره شمالی را تحریک می‌کند. کسی نمی‌داند ترامپ چه موقع یک عمل بی ملاحظه انجام خواهد داد. تنها راه برای جلوگیری از اقدامات عجولانه او مهار کردنش از طریق قدرت فیزیکی قاطع است. اگر آمریکا درباره عزم محکم کره شمالی به درستی قضاوت نمی‌کند و جرات می‌کند اقدامات بی‌پروا انجام دهد، کره شمالی با مجازاتی بی‌رحمانه و محکم و با تمام قوا پاسخ خواهد داد ».

وقتی خبرنگاران از ترامپ درباره منطقش برای تهدید کره شمالی پرسیدند، گفت: «25 سال به ضعف کامل گذشت» و افزود دولت او «رویکرد کاملا متفاوتی را در پیش خواهد گرفت».

این در حالی است که ترامپ در مصاحبه دیگری که روز یکشنبه پخش شد گفت مایل است با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفتگو کند.

انتهای پیام/

 

واکنش کره شمالی به اظهارات ترامپ در سفر به آسیا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار