استاندار خوزستان خواستار حل مشکلات استان در حوزه وزارت نیرو

استاندار خوزستان حل مشکلات و مسائل استان در حوزه وزارت نیرو به نحو مناسب را خواستار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در آیین بهره برداری از پروژه آبرسانی به مرز چذابه با اشاره به نخستین سفر استانی وزیر نیرو به خوزستان اظهار کرد: خاستگاه وزارت نیرو مانند وزارت نفت خوزستان است، چرا که زمانی که سازمان آب و برق خوزستان تشکیل شد هنوز در کشور وزارت نیرو شکل نگرفته بود.

وی با اشاره به مصوبه 15 فروردین‌ سال جاری بیان داشت: اقدامات اجرایی مصوبه مذبور در حال انجام است.

شریعتی عمده مشکلات خوزستان را در حوزه آب، برق و فاضلاب و ریزگردها عنوان و تصریح کرد: این مشکلات به وزارت نیرو ارتباط دارند که باید در به حداقل رساندن آن ها تلاش شود.

استاندار خوزستان اذعان داشت: علاوه بر این جاری‌ بودن رودخانه‌هایی نظیر کارون، مارون، کرخه، جراحی، دز از ظرفیت های خوزستان محسوب می شوند.

نماینده عالی دولت در خوزستان در ادامه گفت: توسعه خوزستان نیازمند مدیریت درست منابع آبی است که امیدواریم با مدیریت علمی و تخصصی وزیر نیرو مشکلات استان در این حوزه حل شود.

غلامرضا شریعتی افزود: امید است با حمایت وزارت نیرو از خوزستان طرح‌ های مختلف آبرسانی مانند طرح آبرسانی غدیر به سرانجام برسند و آب مطلوب آشامیدن به دست مردم برسد.

وی اظهار داشت: زیبنده مردم خوزستان نیست که با وجود بهره مندی از بیش ترین آب‌ شیرین کشور مردم همچنان مشکل کمی و کیفی آب داشته باشند.

شریعتی با بیان اینکه پارسال پروژه آبرسانی به گذرگاه شلمچه به بهره برداری رسید بیان کرد: پروژه‌های آبرسانی در 2 گذرگاه شلمچه و چذابه فقط مختص راهپیمایی اربعین حسینی نیستند، بلکه وجود 2 پایانه صادراتی استان در این 2 مرز اهمیت ایجاد این زیرساخت ها را بیش تر می کند.

استاندار خوزستان میزان صادراتی سال گذشته از 2 مرز چذابه و شلمچه را یک میلیارد و 670 میلیون دلار اعلام و اذعان کرد: تاکنون ‌بیش از 600 هزار زائر از شلمچه و نزدیک به 400 هزار زائر نیز از مرز چذابه عبور کرده‌ اند.

انتهای پیام/گ

استاندار خوزستان حل مشکلات استان در حوزه وزارت نیرو را خواستار  شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.