اعزام ۱۰ مُبلغ به خیمه‌های معرفت پیاده روی اربعین حسینی

مسئول محور عراق ستاد اربعین سازمان اوقاف گفت: حدود ۱۰ طلبه در خیمه های معرفت حضور دارند که به سوالات مراجعه‌کنندگان پاسخ می‌دهند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری سازمان اوقاف و امور خیریه؛ حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی‌متقی مسئول محور عراق ستاد اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه، درباره فعالیت‌های اداره‌ کل اوقاف تهران در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: موکب اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در عمود ۱۲۱۷ برپا شده است.

وی با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی و حمام این موکب تجهیز شده‌اند، تصریح کرد: امسال دو چادر بزرگ و مجهز نصب کرده‌ایم که ظرفیت اسکان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و به ۱۲۰۰ نفر رسیده است.

مسئول محور عراق ستاد اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در بحث پذیرایی نیز روزانه ۲ هزار صبحانه، ۲ هزار نهار، ۲ هزار شام و ۴ هزار میان‌وعده در نظر گرفته‌ایم که مجموع این عدد به ۱۲ هزار وعده پذیرایی در روز می‌رسد.

حجت‌الاسلام موسوی‌متقی با اشاره به اینکه بحث پذیرایی این موکب از سه‌شنبه ۹ آبان شروع شده است، گفت: این خدمت‌رسانی تا روز اربعین یعنی پنج‌شنبه ۱۸ آبان ادامه خواهد داشت و در کنار آن نیز اقدامات فرهنگی ارزنده‌ای انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ طلبه در خیمه معرفت حضور دارند که به سوالات مراجعه‌کنندگان پاسخ می‌دهند و سه وعده نماز را به‌صورت جماعت اقامه می‌کنند.

مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از نصب وای‌فای در این موکب طبق دو سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: نانوایی سیاری را هم در آن جا مستقر کردند که روزانه حدود ۲۵ هزار قرص نان تولید و بین زائران توزیع می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی‌متقی درباره تعداد خادمان اوقاف در اربعین حسینی گفت: مجموع نیروی انسانی که در عراق مستقر هستند، ۹۱۱ نفر هستند و خدمات‌دهندگان در تهران هم که از این عدد مجزا هستند.

وی افزود: حدود ۱۰۰ نفر از این ۹۱۱ نفر را اعضای کادر پزشکی تشکیل می‌دهند که ۳۰ نفرشان در سامرا مستقر هستند.

مسئول محور عراق ستاد اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: مابقی خادمان نیز به دو بخش تقسیم می‌شوند که بخش نخست آن‌ها را کارمندان و همکاران سازمان اوقاف تشکیل می‌دهند. البته طبق دستور سازمان، هیچکدام از همکاران ما حق این را ندارند که تمام طول مدت را در آن جا حضور داشته باشند و فقط مجوز حضور ۵ روز را دارند.

وی افزود: بخش دیگر خادمان نیز هیئت امناء و خدام امامزاده‌ها هستند. همه خادمان به صورت رایگان کار می‌کنند و هیچ مبلغی را برای نوکری زائران امام حسین (ع) دریافت نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام موسوی‌متقی درباره مُبلغان اعزامی به حماسه عظیم اربعین حسینی تاکید کرد: مُبلغانی که اعزام می‌شوند، به ۷ زبان خارجی تسلط دارند و می‌توانند پاسخگویی داشته باشند؛ منظورم این است که هر روحانی حداقل به یک زبان غیر از زبان فارسی مسلط است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار