جهانگیری آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را ابلاغ کرد

معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیات وزیران درباره آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را برای اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.

جهانگیری آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را ابلاغ کردبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عمومی قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیات وزیران درباره آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را برای اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.

معاون اول رئیس جمهور این آیین نامه را که در 12 فصل و 30 ماده تنظیم شده است به وزارتخانه های امور اقتصای و دارایی، ‌دادگستری و اطلاعات ابلاغ کرد.

در فصل اول این آیین نامه عباراتی شامل قانون، پولشویی، تامین مالی تروریسم، دارایی، اشخاص شمول، فهرست تحریمی، معاملات و عملیات مشکوک، ممنوعیت ارائه خدمات و غیره تعریف شده است.

همچنین در فصل های دیگر این آیین نامه ابلاغی، شناسایی ارباب رجوع، پایش مستمر، نگهداری سوابق و اطلاعات، ساختار و نحوه گزارش دهی عملیات مشکوک به تامین مالی تروریسم، توقیف اموال و انسداد حساب ها، کارگزاری بانکی، سازمان های غیرانتفاعی و خیرها، واحد اطلاعات مالی و نظارت با جزئیات آن تبیین شده است.

آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در هفتم آبان ماه 96 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی ، دادگستری و اطلاعات و تایید رئیس قوه قضاییه وبه استناد ماده 17 قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم 1394 در هیات وزیران تصویب شد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار