معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبرداد:

افزایش سرمایه گذاری در حوزه معدن/ تصویب آیین نامه اجرایی اختصاص ١.٥ میلیارد دلار به اشتغال روستایی

مهدی کرباسیان گفت: صندوق حمایت از صنایع معدنی با خروج فهرست واگذاری، سرمایه آن به ۱۱۰ میلیارد تومان ارتقا یافته است.

به گزارش افزایش سرمایه گذاری در حوزه معدنخبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری تامین مالی طرح‌های معدنی اظهار کرد: صندوق حمایت از صنایع معدنی تا قبل از دولت یازدهم در فهرست واگذاری قرار داشت، اما اکنون از حوزه واگذاری خارج شده است و سرمایه آن به ١١٠ میلیارد تومان افزایش یافته و همچنین تا سقف  ٤٠٠ میلیارد تومان در حوزه معدن به معدنکاران کمک می شود.

وی در این راستا ادامه داد: در دولت یازدهم ٣٠٠ میلیارد تومان ضمانتنامه و بیمه نامه صادر شد، در حالی که ۱۵ پهنه را هفته آینده در حوزه مس و طلا آگهی خواهیم داد تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی حضور یابند.

تصویب آیین نامه اجرایی اختصاص ١.٥ میلیارد دلار به اشتغال روستایی

 در ادامه محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری تامین مالی طرح های معدنی گفت: دولت یازدهم را دولت رونق بخش معدن می دانیم تا سهم این بخش در ارزش افزوده کشور و تولید ناخالص داخلی را افزایش دهیم؛ این در حالی است که صندوق حمایت از صنایع معدنی، در گذشته توان مالی لازم را نداشت ولی ظرف چند ماه اخیر سرمایه آن ده برابر شده است که به صورت اهرمی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی از تصویب آیین نامه اجرایی اختصاص ١.٥ میلیارد دلار به اشتغال روستایی امروز در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد و گفت: کرباسیان مجدد مدیرعامل ایمیدرو شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ٤٠٠ میلیارد تومان برای بیمه صنایع معدنی و ضمانتنامه هزینه شده و همچنین دولت هم ٥٠ هزار میلیارد تومان برای رونق بخش صنعت و تولید و معدن در نظر گرفته شده است.

شریعتمداری اضافه کرد:  هم اکنون نیز پیشنهادی را برای تغییر تعرفه واردات ۳۸۰ قلم کالای مشابه تولید داخل به هیأت دولت ارائه کرده‌ایم که احتمالاً در جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت به تصویب خواهد رسید.

شریعتمداری خبر داد: در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت، آیین نامه اجرایی برداشت ١.٥ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغالزایی در روستا‌ها خصوصا بخش معدنی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار