تلاش برای خدمات رسانی به زائران اربعین

مدیرکل ثبت احوال خوزستان از استقرار پایگاه‌های این سازمان به منظور خدت رسانی به زائران اربعین در دو مرز استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهنام مریدی، مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: احراز هویت برخی از زائران در موج بازگشت اربعین از مسئولیت های اصلی و دشوار ما است.

وی اظهار کرد: اکنون برای سومین سال پیاپی است که سازمان ثبت احوال کشور در این پایانه مرزی مستقر شده و خدمات خود را که مهمترین آن احراز هویت افراد فاقد مدارک است، ارئه می کند.

مریدی افزود: در سال جاری تردد روان تری را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که برقراری امنیت و آرامش در تردد این زائران اربعین را مرهون تلاش های یگان های انتظامی و نظامی مستقر در این پایانه هستیم.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان ادامه داد: اداره کل ثبت احوال خوزستان نیز مانند سال های گذشته در دو مرز چذابه و شلمچه مستقر شده و یه صورت شبانه روزی به زائران ارئه خدمت می کند.

وی بیان کرد: بیشترین تمرکز ما بر روی بازگشت زائران است چرا که مدارک شناسایی برخی از این افراد در سفر به عراق مفقود شده و وظیفه احراز هویت آن ها بر دوش سازمان ثبت احوال است.

مریدی تصریح داشت: احرازهویت برخی از این افراد بسیار دشوار است اما با این وجود تمام تلاش و امکانات خود را برای رفع مشکلات زائران ب کار گرفته ایم.

وی افزود: در سال گذشته حدود 80 مورد مفقودی مدارک شناسایی و گذرنامه به سازمان ثبت احوال اعلام شد و برای آنها مدارک هویتی صادر شده و آن ها توانستند به کشور بازگردند.

مدیرکل ثبت احوال استان خوزستان گفت: اکنون این آمادگی را داریم که تا پایان مراسم اربعین و تا آخرین نفری که به کشور باز می گردد ارائه خدمت کنیم.

وی ادامه داد: پیاده روی اربعین هر سال نسبت به سال گذشته پرشور تر می‌شود و این اقتدار نظام اسلامی را نشان می دهد که می تواند در سخت ترین شرایط بهترین امنیت را برای زائران خود برقرار کند.

انتهای پیام/م

اعلام آمادگی ثبت احوال خوزستان برای خدمت شبانه روزی به زائران در مرزها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.