نحوه کسب سهمیه کشتی گیران در المپیک نوجوانان اعلام شد

نحوه کسب سهمیه و همچنین تعداد سهمیه هر کشور برای حضور در رقابت های کشتی المپیک نوجوانان 2018 اعلام شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،بازی های المپیک نوجوانان سال 2018 میلادی روزهای 20 تا 22 مهرماه سال 1397 در شهر بوینس آیرس کشور آرژانتین برگزار می شود.

بنا بر این گزارش  هر کشور در هر رشته آزاد، فرنگی و زنان می توانند از 2 کشتی گیر در این مسابقات استفاده نماید که نحوه کسب سهمیه کشتی گیران در رشته های آزاد و فرنگی به شرح زیر است:

اوزان برگزاری:
آزاد: 48، 55، 65، 80 و 110 کیلوگرم
فرنگی: 45، 51، 60، 71 و 92 کیلوگرم
هر کشور در هر رشته مجوز حضور 2 کشتی گیر در المپیک را خواهد داشت و چنانچه تعداد کشتی گیران سهمیه گرفته بیشتر از این تعداد باشد، کشورها باید به اتحادیه جهانی کشتی در مورد اوزان مورد نظر خود برای حضور در المپیک اطلاع دهند و سهمیه استفاده نشده در وزن مربوطه به کشتی گیر بعدی (کشوری که هنوز سهمیه خود را به دست نیاورده) با بالاترین امتیاز تعلق خواهد گرفت.
برای مشخص شدن دقیق بهترین کشتی گیر در هر وزن، در هر تورنمنت گزینشی یک مسابقه بنی دو نفر دارای مدال برنز و یک مسابقه بین دو نفر پنجم برگزار خواهد شد تا رتبه بندی نهایی مشخص گردد.

ورزشکاران متولدین بین اول ژانویه 2001 تا 31 دسامبر 2003 میلادی می توانند در این بازی ها حضور یابند.

تعداد کل سهمیه ها

رشته

سهمیه های گزینشی

سهمیه های میزبان

سهمیه های جهانی

تعداد کل

کشتی آزاد

25

1

4

30

کشتی فرنگی

25

1

4

30

مسابقات گزینشی:
1- مسابقات قاره ای (آسیا، اروپا، آمریکا، آفریقا، اقیانوسیه): (آزاد و فرنگی یک نفر در هر وزن)
2- سهمیه اتحادیه جهانی کشتی: اسامی 4 نفر در هر رشته که مطابقت سنی برای حضور در این رقابت ها را داشته باشند تا روز 25 دی ماه 1396 به کمیته ملی المپیک ارسال خواهد شد و پس از تأیید اعلام می شود.
 
در نهایت با توجه به تعداد سهمیه ها به صورت ایده آل 6 کشتی گیر در هر وزن در رقابت های المپیک 2018 نوجوانان، به میدان می روند.

انتهای پیام/

مسابقات المپیک نوجوانان مهرماه سال 97 در آرژانتین برگزار می شود
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار