آصفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استعفای حریری، توطئه سعودی-صهیونیستی علیه مقاومت/ عربستان در پی تنش آفرینی در لبنان است

سخنگوی سابق وزارت خارجه گفت: شکی نیست رژیم صهیونیستی آتش بیار پشت صحنه معرکه لبنان است.

/////حمیدرضا آصفی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به استعفای سعد حریری گفت: تحلیل استعفای او آسان است و کار خیلی پیچیده‌ای نیست.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه با بیان اینکه مکان استعفای «سعد حریری» جالب توجه است، اظهار کرد: معمولا سیاستمداران به خصوص آنهایی که از وجهه و سبقه ملی برخوردارند، این موضوع را در کشور خود و طی نامه‌ای به رئیس جمهور  اعلام می‌کنند، نه اینکه از کشور بیگانه به رئیس جمهور زنگ بزنند و آن را مطرح کنند. به هر حال چنین رفتاری نشان دهنده خیلی از موضوعات است.

وی با اشاره به اینکه سعد حریری پسر «رفیق حریری» است که به عنوان یک چهره ملی در لبنان شناخته می‌شد، اذعان داشت:  صرف‌نظر از مکان استعفا، زمان استفعای سعد حریری هم جالب است. سعد حریری وقتی استعفا کرد که داعش تقریبا از همه جا شکست خورد و  کمتر از 5 درصد خاک عراق و سوریه را در اختیار دارد که به نظر می رسد آن را هم به زودی از دست می‌دهد.

آصفی تصریح کرد: ما چند تحول در منطقه داشتیم؛ یکی شکست‌های پی در پی داعش، دیگری طرح آمریکایی-صهیونیستی بارزانی و  رفراندمی که ناکام ماند و علنا منجر به حذف سیاسی بارزانی در عرصه اقلیم کردستان شد.

سخنگوی سابق وزارت خارجه گفت: وقتی داعش پشت سر هم شکست‌ها را تجربه می‌کرد، اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها موضوع بارزانی را مطرح کردند تا منطقه را همچنان دچار ناامنی و بی‌ثباتی کنند.

وی ادامه داد: با خنثی شدن تئوری آمریکایی‌ها در کردستان، موفقیت بزرگی از آن عراق  شد. از سوی دیگر داعش هم با از دست دادن دیرالزور که استان ثروتمند و نفت خیزی است، موجب شد دست بالاتر به سمت «بشاراسد» برود.

آصفی اضافه کرد: وقتی توطئه اسرائیلی- آمریکایی-سعودی در اقلیم شکست خورد و شکست‌های داعش را هم دیدند، سعی کردند از سوریه و حزب‌الله انتقام بگیرند، به همین دلیل استعفای «سعد حریری» را پیش بردند تا عرصه سیاسی لبنان دچار ناآرامی و تنش شود.

سخنگوی سابق وزارت خارجه با اشاره به اینکه حریری رهبر گروه 14 مارس است و در دولتش جریان 8 مارسی‌ها یعنی حزب‌الله و دوستانش عضویت دارد، بیان کرد: شاید حریری به دنبال این است که اگر مجددا مامور به تشکیل کابینه شد، با توجه به تحولات جدی کنگره آمریکا علیه حزب‌الله، به نوعی مقاومت را یک گروه تروریستی بداند و تلاش کند این گروه را از دولت بیرون کند. این خواست سعودی‌ها، رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌هاست که البته موفق هم نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه یک نوع همدردی بین سعد حریری، داعش، سعودی و رژیم صهیونیستی و آمریکا را شاهد هستیم، بیان داشت: توطئه صهیونیستی، سعودی و آمریکایی در جبهه‌های مختلف شکست خورد و برای اینکه ایران، حزب الله و سوریه را در جاهای دیگر درگیر کنند و انرژی جبهه مقاومت را از بین ببرند به این حربه متوسل شدند.

آصفی با اشاره به اینکه وقتی نتانیاهو با سعد حریری ابراز همدردی می‌کند، دم خروس کاملا دیده می‌شود، تاکید کرد: تصور می‌کنم این بلوک و مجموعه باز هم شکست خواهد شد.

سخنگوی سابق وزارت خارجه  خاطرنشان کرد: سعودی‌ها دنبال این هستند که از هر طریق ممکن از جمهوری اسلامی انتقام بگیرند آن هم انتقام سیاست‌های غلط خودشان را!

وی افزود: سعودی‌ها در یمن شکست خوردند  ربطی به جمهوری اسلامی ندارد، سعودی‌ها در سوریه شکست خوردند ربطی به جمهوری اسلامی ندارد. سعودی‌ها در عراق شکست خوردند باز هم ربطی به جمهوری اسلامی ندارد،  سعودی‌ها به سیاست‌های غلط خود باختند و شکستشان ناشی از کج فهمی از تحولات منطقه و ارزیابی غلط از توان خود و نیروهای مقاومت است.

آصفی با بیان اینکه ممکن است، سعودی‌ها در لبنان پول بریزند تا این کشور را درگیر جنگ خانگی، داخلی و طایفگی کنند، گفت: اینکه آنها چقدر می‌توانند موفق شوند به بزرگان طوائف، گروه‌ها و احزاب مختلف در لبنان برمی‌گردد و البته شکی نیست رژیم صهیونیستی هم از پشت صحنه آتش بیار معرکه خواهد بود.

انتهای پیام/

سعودی‌ها به سیاست‌های غلط خود باختند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار