عبور 2میلیون زائر از مرزهای سه گانه

سفیر ایران در عراق گفت: تاکنون دو میلیون زائر از مرزهای سه گانه ایران وارد عراق شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق در جریان بازدید از مرز شلمچه افزود: این حجم از زائران تا این ساعت خروج کرده اند که ممکن است تعداد آنها نیز افزایش یابد.

وی گفت: با توجه اقدامات گسترده ای که از سوی مسئولان ایرانی به تنهایی و یا مشترک با عراقی ها انجام شد روند تردد زائران بسیار بسیار روان و آسان است.

مسجدی افزود: در بحث امنیت زائران، سهولت در تردد و هم نظم و انضباط موجود هیچ مشکلی برای زائران ایرانی در عراق رخ نداده است.

سفیر ایران در عراق گفت: برای بازگشت زائران به کشور نیز پیش بینی های لازم انجام شده و مرزهای شلمچه، چذابه و مهران آماده بازگشت زائران هستند، امید می رود تا در مسیر بازگشت نیز مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

مسجدی افزود: به حمد خدا مشکل خاصی به لحاظ امنیتی در عراق برای زائران ایرانی پیش نیامد تنها یک مورد تصادف ماشین حمل زائران را داشتیم که تعدادی از زائران ما فوت و یا زخمی شدند که همه به ایران منتقل شدند و به جز آن هیچ مشکل دیگری وجود نداشت.

وی گفت: اقدامات خوبی از لحاظ فراهم سازی امکانات ترابری و حمل و نقل برای بازگشت زائران از عراق به ایران انجام شده و با بسیج امکانات ایران و هم عراقی ها شرایط خوبی برای انتقال خوب و بدون دغدغه زائران مهیا شده است.

انتهای پیام/د

ورود زائران ایران به عراق از مرز ۲ میلیون نفر گذشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.