‍ برگزاری نخستین همایش ایمنی و ارتقا در بردسیر

فرماندار بردسیر گفت: نخستین همایش ایمنی و ارتقاء فرهنگ ترافیک شهرستان بردسیر برگزار شد.

‍ برگزاری نخستین همایش ایمنی و ارتقا در بردسیر‍ ‍به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ نخستین همایش ایمنی و ارتقاء فرهنگ ترافیک با حضورجمعی از مدیران کل وستادی استان کرمان ،پلیس راهنمایی ورانندگی ،اعضای شورای تامین و اداری شهرستان،اعضاشوراهای اسلامی شهروروستا،شهرداران و دهیاران،اعضا جمعیت هلال احمر و معاونین پرورشی آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.


مجید نجف پور فرمانداربردسیر با اشاره به قرارگرفتن شهرستان بردسیر به عنوان حلقه واسط شمال و جنوب استان همچنین محور ترانزینی بنادرجنوب گفت: این شهرستان دارای چهار بخش و، ۵شهروبیش از ۷۲۰ آبادی و روستا است.


وی طول راه های آسفالته شهرستان را ۴۷۸کیلومتر اعلام کرد و افزود: ازاین میزان ۱۸۸کیلومتر بزرگراه،۸۰ کیلومتر راه اصلی،۲۱۰کیلومتر راه فرعی و روستایی و ۷۳ کیلوتر راه شریانی و ملی است.


فرماندار بردسیر اقلیم خاص وجاذبه های گردشگری را ازدلایل ورود سالانه بیش از۱۵۰هزار گردشگر به شهرستان دانست وگفت: این مهم نقش مهمی درترافیک دارد.


نماینده عالی دولت بالابردن ایمنی و ارتقاء فرهنگ ترافیک را ازاهم موارد برای فراهم اوردن سفری بی خطر و کاهش تلفات و تصادفات جاده ای دانست و تصریح کرد: در این راستا نخستین همایش ایمنی و ارتقاء فرهنگ ترافیک با اهداف ارتقاء الگوهای رفتاری و فرهنگی ،اطلاع یابی ،اطلاع رسانی و کنترل کیفیت،زیرساخت های مشترک و سیاست های کلی راهبردهای ITS درحال برگزاریست.


همچنین در این همایش خداداد مقبلی ؛‍ مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز با اشاره به نصب ۱۳۰ دوربین کنترل ترافیک در جاده های استان گفت:سالیانه ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری و نگهداری راه ها هزینه میکنیم.


وی در همایش ترافیک و ارتقا فرهنگ ترافیک شهرستان بردسیر، تعداد نقاط پرحادثه استان را ۱۱۵ عنوان کرد و افزود: ۲۰ نقطه حادثه‌خیز استان در حال رفع هستند.


مقبلی با اشاره به میزان هزینه های ناشی از تلفات جاده ای تصریح کرد: سال ۹۵ در کرمان ۵۹۳ نفر کشته و ۱۳هزار مجروح داشته ایم که این تلفات هزینه ای قریب به ۴۷۰۰۰ میلیارد تومان در پی داشته است.


مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به هزینه هر فوتی ناشی از تصادف در سال ۹۵ افزود: هزینه هر فوت ۲ میلیارد برآورد می شود که با توجه به آمار کشته های جاده ای کشور در سال ۹۵ قریب به ۳۲هزار میلیارد تومان هزینه به اقتصاد کشور وارد شده است.


وی تلفات جاده ای را مرگ خاموش دانست و گفت: متاسفانه روزانه در کشور بین ۴۵ تا ۵۰ نفر تلفات جاده ای را شاهد هستیم.


مقبلی در ادامه تاکید کرد: هر میزان ظرفیت های ترافیکی را افزایش دهیم اما آموزش ترافیکی نیاز است و ترویج این فرهنگ نیازمند مشارکت عمومی است.


سرهنگ‌ نجفی رییس پلیس راه های شمال استان کرمان نیزبا اشاره به وضعیت جاده های استان و آمار مجروحین و متوفیان بیان داشت در ۷ماهه امسال ۵۶۰نفرکشته و ۲۶۸۱نفردرکل استان کرمان مجروح شده اند که به طور متوسط درهرماه ۸۰ نفرکشته شده اند.


وی عامل بیشترین تصادفات فوتی و جرحی را ازنوع واژگونی وخروج ازجاده حدود۵۳درصد عنوان کرد و گفت: دربین وسایل نقلیه دخیل درتصادف متورسیکلت ها با ۲۷درصد نقش اصلی رادارند.


نجفی تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم ، عدم رعایت فاصله طولی و عرضی را مهمترین علل وقوع تصادفات اعلام کرد.


رئیس پلیس راه های شمال استان کرمان تعدادتصادفات ۶ماهه اول سال جاری دربردسیر را ۱۸۷مورد اعلام کردکه ازاین میزان ۲۰مورد فوتی و ۱۶۷مورد جرحی است.


وی ادامه داد: ۶۴ درصد تصادفات شهرستان بردسیر در جاده های اصلی به وقوع می پیوندد که وسایل نقلیه دخیل در انها به ترتیب سواری ها با ۵۱ درصد موتورسیکلت ،وانت ها و کامیون ها هرکدام با ۱۴ درصد نقش دارند.


‌ نجفی کنترل و نظارت برترددوسایل نقلیه روستاها ،انجام کارهای فرهنگی و آموزشی،نصب تابلو وعلائم، مدیریت هوشمند،تعامل و ارتباط دائمی،مدیرت مشکلات غیرمترفبه و حواث رانندگی و...را از مهمترین عوامل کاهش تصادفات رانندگی دانست.


ائمه جمعه بردسیر و نگار از دیگرسخنرانان همایش ایمنی و ارتقا فرهنگ ترافیک بودند وسخنانی راپیرامون این موضوع ایراد کردند.


شایان ذکر است: همایش مذکور با آموزش های راهنمایی و رانندگی به موتورسواران ،توزیع بسته های ایمنی و فرهنگی به کارخود پایان داد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار