همایش مشترک مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای،کاردانش و مرکز علمی کاربردی

همایش مشترک هنرستان فنی و حرفه ای، کار و دانش و مرکز علمی کاربردی با محوریت هنرستان زمینه ساز اشتغال و تولید برگزار شد.

برگزاری همایشی در گلستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم حاجیلری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان گفت: همایش مشترک مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش و مرکز علمی کاربردی نواندیشان مهارت استان گلستان با محوریت «هنرستان زمینه ساز اشتغال و تولید» برگزارشد.

حاجیلری گفت : طبق برنامه ششم توسعه کشور ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت هنرستان ها هدایت می شوند که آماده سازی و تمهید مقدمات، تجهیزات، نیروها و برنامه های آموزشی به ویژه در پرورش نیروهای کارآفرین و خلاق از اولویت ها می باشد.

وی افزود: بدین منظور آموزش و پرورش ارتباط بیشتری با مراکز آموزش عالی ، علمی کاربردی ، مهارت کشاورزی و مراکز آموزشی فنی و حرفه ای خواهد داشت و تجارب موفق را در آموزش و پرورش دخیل خواهیم کرد تا بتوانیم نیاز جامعه و بازار کار را برای پرورش نیروهای کارآفرین برطرف کنیم.

وی ادامه داد: برای عمق بخشیدن به آموزش های مهارتی باید از ظرفیت های پیرامونی و افزایش سطح مهارتی دانش آموزان استفاده شود و با چرخش در آموزش مدارس به سمت آموزش های مهارتی، دانش آموزان را برای ورود حرفه ای به بازار کار آماده نمائیم.

در پایان این مراسم از مدیران موفق در مسابقات و جشنواره های مهارتی و هنری دانش آموزی تقدیر شد.

انتهای پیام / گ/ز

برگزاری همایشی در گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.