مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی مطرح کرد:

عبور پیک مصرف برق از مرز ۵۹ هزار مگاوات

طرز طلب گفت: با توجه به رشد مصرف برق، پیک مصرف برق در تابستان سال آینده از مرز ۵۹ هزارمگاوات فراتر خواهد رفت.

محسن طرزطلبپیک مصرف در سال آینده از مرز 59 هزار مگاوات خواهد کرد.به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن طرز طلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در نشست خبری امروز در محل برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، با بیان این مطلب که تا پیک مصرف برق تابستان سال آینده 3 هزار و 210 مگاوات نیروگاه حرارتی به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه خواهد شد، اظهار کرد: سال گشته 94 درصد وامسال  92 درصد برق کشور از طریق نیروگاه های حرارتی و مابقی از طریق سایر نیروگاه ها تامین شده است.

وی با بیان اینکه از مهرماه امسال، هر ماه دو واحد نیروگاه جدید به ظرفیت نیروگاه های برق کشور اضافه شده است، گفت: واحد اول در نیروگاه شیروان و نیروگاه 162 مگاواتی سمنگان، در اوایل آبان بخش بخار نیروگاه تابان یزد و هفته گذشته نیز واحد گاز نیروگاه پتروشیمی دماوند وارد مدار شده است.

طرزطلب با بیان اینکه دو هفته آینده نیروگاه پرند نیز وارد مدار خواهد شد، افزود: با ورود این نیروگاه ها به مدار، برای تامین برق مصرفی در پیک تابستان سال آینده، نگرانی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه تعمیرات نیروگاه های کشور تا قبل از اردیبهشت ماه سال 97 به پایان خواهد رسید، اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده تاکنون 15 درصد تعمیرات نیروگاه ها عملیاتی شده و نسبت به برنامه ریزی صورت گرفته و در زمان مقرر تعمیرات نیروگاهی پایان خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، پیک برق تابستان امسال را 55 هزار و 400 مگاوات بیان کرد و افزود: پیش بینی می شود با توجه به رشد مصرف برق ، پیک مصرف برق در تابستان سال آینده از مرز 59 هزارمگاوات فراتر خواهد رفت.

انعقاد قردادی به ارزش 1 میلیارد و 200 میلیون دلار میان ایران و سوریه

 در حاشیه این نمایشگاه وزیر برق سوریه محمد زهیر خربوطلی  با مثبت خواندن عملکرد این نمایشگاه، اظهار کرد: ایران در زمینه صنعت برق پیشرفت چشمگیری داشته است .

خربوطلی با اشاره به خسارت های ناشی از حملات تروریست ها در سوریه تصریح کرد:با شروع جنگ های داخلی و خسارت های سنگین به زیر ساخت های سوریه توسط تروریست ها و گروهک داعش 50 درصد زیرساخت های برق کشور سوریه از بین رفت، که البته با کمک روسیه و ایران در حال بازسازی این خرابی های ناشی از جنگ هستیم.

وی در پایان گفت: اکنون  هر دو کشور در زمینه تهیه برق با هم همکاری کرده و با ایران قراردادی به ارزش 1 میلیارد و 200 میلیون دلار در این خصوص منعقد کرده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار