تلاش برای ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه

روز فرهنگ عمومی، فرصتی مناسب برای تلاش هماهنگ و هدفمند جهت ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ جواد کارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی گفت: امروز فرصتی مناسب برای تلاش هماهنگ و هدفمند جهت ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه است و باید در جهت تعالی ارزش ها، آنچه در توان داریم خالصانه نثار کنیم.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

چهاردهم آبان‌ماه به عنوان روز فرهنگ عمومی معرفی شده، این روز فرصتی مناسب برای بازخوانی پرونده فرهنگ عمومی جامعه و رسالتی که از این بابت به عهده مسئولین قرار گرفته است، می‌باشد؛ تا از این طریق بتوانیم در تلاشی هماهنگ و هدفمند برای ارتقای فرهنگ عمومی گامی برداشته، شکوفایی عادات و روش‌های نیکوی مردم مسلمان را پاس بداریم و در جهت تعالی ارزش‌ها، آنچه در توان داریم خالصانه نثار کنیم.

فرهنگ عمومی شبکه‌ای درهم تنیده، قدرتمند و متأثر از دانش‌ها، منش‌ها، گرایش‌ها و باور‌هایی است که در عین پیچیدگی، اقتدار و حضور خویش را با قدرت در همه زوایای زندگی مردم تثبیت کرده و حول سه محور فرد، خانواده و جامعه ایفای نقش می‌کند.

روز ١٤ آبان که روز فرهنگ عمومی نام گرفته تأکیدی مضاعف بر اهمیت و جایگاه فرهنگ عمومی در معادلات اجتماعی و ملی است. در همین راستا شورای فرهنگ عمومی بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری در مقوله فرهنگ عمومی در سطح کشور، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به شناسایی مسائل و مشکلات و اتخاذ راهکار‌های عملی توسعه و ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه مبادرت می‌کند و تلاش دارد تا رسالت هدایت، نظارت و رصد ابعاد مختلف فرهنگ عمومی را با هماهنگی و همکاری مردم و نهاد‌های فرهنگی به انجام رساند.

شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری عالی‌ترین مرجع تصمیم سازی در رصد مسائل و مشکلات فرهنگی استان به حساب می‌آید، به همین دلیل خط مقدم فرهنگ محسوب می‌گردد، تا رسالت هدایت، نظارت و رصد ابعاد فرهنگ جامعه را با هماهنگی و همکاری مردم بصیر ساماندهی نماید.

به همین مناسبت این روز ارزشمند را به عموم مردم فرهنگ شناس و ولایتمدار استان تبریک عرض نموده، حضور فعال، مؤثر و مستمر آنان را که سرمایه‌های اصلی و واقعی انقلاب محسوب می‌شوند در صحنه‌های مختلف فرهنگی خواستاریم.

انتهای پیام/خ

١٤ آبان روز فرهنگ عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار