سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی خبرداد:

موقعیت لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی بی نظیر است

فتاحی گفت: موقعیت لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی، موجب شده که سرمایه گذاران حداکثر بهره وری سرمایه خود را داشته باشند.

به گزارشموقعیت لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی بی نظیر است خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش فتاحی سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی در همایش بین المللی و لجستیک ایران  گفت: فرودگاه امام خمینی در 35 کیلومتری جنوب تهران واقع شده و به عنوان شهری در جهت ترانزیک و هاب هوایی بسیار اثرگذار است.

وی در ادامه افزود: در گذشته فعالیت های فرودگاه امام خمینی صرفا در جهت هوانوردی بوده اما با ورود دولت یازدهم فرودگاه امام خمینی تبدیل به شهر فرودگاهی شد.

فتاحی در ادامه تصریح کرد: به واسطه ایجاد این شهر می توان ارتباط گسترده ای را ایجاد کرد که نتیجه آن را در کاهش هزینه های حمل و نقل می توان شاهد بود.

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه هم اکنون، هزینه های گزافی در حوزه حمل و نقل ایجاد شده است که با تغییر نگاه از فرودگاه به شهر فرودگاهی می توان این هزینه ها را کاهش داد افزود:در فرودگاه امام خمینی کاملا تفکر جهانی وجود دارد و تحقیقات گسترده ای در خصوص رشد آن انجام داده ایم.

وی با اشاره به حمایت های لازم از توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: با استفاده از مشاورهای خارجی توانسته ایم منطقه آزاده شهر فرودگاهی را 80 درصد گسترش دهیم که به زودی این پروژه به اتمام می رسد.

فتاحی یادآور شد: در بخش لجستیک فارسی از 20 کمپانی معروف مشاوره گرفته ایم و با بانک های خارجی مذاکرات مستقیمی انجام داده ایم و تمامی نیازهای این بخش را عملیاتی کرده ایم.

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی در پایان گفت: موقعیت لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی بسیار کم نظیر است و باید بتوان از این موقعیت و مزایا بهره وری کامل را برد.

رتبه جهانی ایران در بخش لجستیک به 96 رسید

در ادامه این همایش پل مه رییس فدراسیون حمل و نقل لجستیک ایران با بیان اینکه همکاری های لجستیکی با کشورهای منطقه باید در رأس فعالیت های کشور قرار گیرد گفت: جغرافیای سیاسی در برگیرنده مزیت های مطلق است و با توجه به آنکه ایران دارای موقعیت سوق الجیشی است باید از آن استفاده های لازم را برد.

وی در ادامه افزود: وابستگی اقتصادی ایران به حوزه قفقاز از طریق خاک ایران با توجه ویژه به معادلات و استراتژیک باید دررأس فعالیت های دولت قرار گیرد.

پل مه  توضیح داد: اهمیت لجستیک از آنجا نشأت می گیرد که زنجیره تأمین داخلی نقش اساسی دارد و طبق برآوردهای صورت گرفته نقش لجستیک در رقابت پذیری بسیار موثر است.

وی توضیح داد: بانک جهانی کشورها را از نظر شاخص به بخش های مختلف تقسیم کرده است که متأسفانه ایران در زمره کشورهای با عملکرد لجستیک متوسط است.

پل مه یادآور شد: ایران به لحاظ موقعیت ژئوپلتیکی خود توانسته است در حوزه لجستیک رشد 16 پله داشته باشد و به رتبه 96 در دنیا برسد که این همان عملکرد متوسط لجستیکی در آمارهای بانک جهانی است.

دبیر این همایش توضیح داد: ایران باید نظیر کشورهای امارت و قطر به رتبه 30 در حوزه لجستیک کاهش پیدا کند و بتواند از پتانسیل های موجود در کشور استفاده بهتری  داشته باشد.

وی با بیان اینکه طبق برآوردهای صورت گرفته سهم برخورداری ایران از حمل و نقل 12 درصد است که این در میانگین جهانی باید به 16 درصد برسد افزود:چهره لجستیکی در جهان به سرعت در حال تغییر است  و ایران باید بتواند ازاین موقعیت در حوزه بنادر و فرودگاه ها استفاده کند.

انتهای پیام /

برچسب ها: فرودگاه ، لجستیک ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار