فلش دوربین به چشم نوزادان آسیب می‌زند؟

یک متخصص سلامت کودکان گفت: فلاش دوربین به چشم نوزادانی که زیر سه ماه سن دارند بویژه در نوزادان یک ماهه و نوزادان نارس می تواند آسیب بزند.

فلش دوربین به چشم نوزادان زیر 3 ماه سن آسیب می‌زند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "بابک باوفا"   متخصص سلامت کودکان در رابطه با حوادث در کودکان افزود: کودکان در سن 17 ماهگی به دلیل کنجکاوی بسیار و اینکه از هیچ خطری واهمه ندارند با بیشترین حوادث روبرو می شوند: بنابراین به والدین توصیه می کنیم که محل زندگی را ایمن کنند تا کودکان از حوادث مصون باشند.

وی در ادامه گفت : از آنجایی که فلش دوربین عکاسی یا تلفن همراه نیز مستقیم به ماکولا چشم برخورد می کند بنابراین این اشعه نیز سبب آسیب به شبکیه چشم نوزادان می شود ولی به اندازه نور خورشید خطرناک نیست.  والدین باید تا قبل از چهار ماهگی نوزاد بدون فلش از فرزندشان عکس بگیرند و تا سه سالگی به دلیل اینکه مغز کودکان در حال رشد است باید احتیاط شود ولی از سه سالگی به بعد با افزایش سن احتمال آسیب به شبکیه چشم کاهش می یابد.  

وی با بیان این موضوع که سوانح و حوادث در کودکان معمولا تصادفی است و قصد و نیتی در انجام آن وجود ندارد، گفت: حوادث ترافیکی، سوختگی، غرق شدگی، بریدگی، مسمومیت، افتادن از ارتفاع و یا حوادثی که در استفاده از وسایل بازی در پارک ها ایجاد می شود از جمله این سوانح و حوادث هستند.

به گفته وی اولین علت مرگ و میر کودکان زیر پنج سال حوادث ترافیکی است و گفت: کنجکاوی یکی از مراحل تکامل کودکان است اما این کنجکاوی نباید منجر به آسیب آنها شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

علت مرگ و میر و آسیب کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار