حضور غاز پیشانی سفید بزرگ در پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از حضوربیش از 17 بال غاز پیشانی سفید بزرگ در پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،سخنور گفت: پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان امسال نیز به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی ،پوشش گیاهی و امنیت تالاب ، میزبان بیش از 17 بال غاز پیشانی سفید بزرگ می باشد ، که در سالهای اخیر جمعیت جهانی آن شدیداً کاهش یافته و در معرض خطر انقراض قرار دارد.

سخنور افزود: ممنوعیت شکار در تالاب وحفاظت از مناطق تحت مدیریت ، باعث به وجود آمدن بستری امن و زیستگاهی مناسب برای پرندگان مهاجر می باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت غاز پیشانی سفید بزرگ پرنده ای است آبچر که با توجه به رنگ خاکستری تیره، پیشانی سفید و راه‌راه های پهن سیاه نامنظم روی شکمش از سایر غازها به راحتی قابل تشخیص است، رنگ کلی بدن آن خاکستری تیره است که در نواحی گردن و در کمرش به رنگ قهوه ای متمایل می شود و در مناطق تالابی ،نیزار، دریاچه های آب شیرین، شالیزارها و مزارع گندم و جو و علوفه به سر برده و در نواحی باتلاقی و توندرا تولید مثل می کنند.

  

انتهای پیام/ع

حضور پرندگان وحشی در تالاب کانی برازان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.