تجهیز زمین‌ های زراعی بابل به سیستم آبیاری تحت فشار

۱۲۵ هکتار از زمین‌ های زراعی و باغی بابل به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: برای استفاده بهینه از منابع آب و خاک و افزایش راندمان آبیاری بخش کشاورزی و توسعه طرح‌ های نوین، با نظارت کارشناسان فنی و  زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۵ هکتار از زمین‌ های باغی این شهرستان به سیستم نوین آبیاری مجهز شد و ۷۵ هکتار نیز در حال انجام است.

وی اجرای طرح تجهیز آبیاری تحت فشار در زمین‌ های کشاورزی را امری ضروری برشمرد و افزود: هزینه اجرای این سیستم در هر هکتار به طور متوسط ۸۲ میلیون ریال است و از این مبلغ ۸۵ درصد به صورت بلاعوض از سوی دولت و ۱۵ درصد سهم بهره بردار است که به صورت نقدی یا انجام قسمتی از عملیات اجرایی پرداخت می‌ شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل درخصوص مزایای اجرای این طرح گفت: جلوگیری از رشد بی رویه علف‌ های هرز، کاهش آفات و بیماری ها، امکان پذیر شدن میزان برداشت آب از منابع آبی و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش میزان تولید کمی و کیفی در واحد سطح از مزایای آبیاری تحت فشار است.

طاهری افزود: از ابتدای تجهیز زمین‌ های باغی شهرستان بابل به سیستم آبیاری تحت فشار تاکنون، ۳ هزار و ۸۵ هکتار از زمین‌ های باغی به سیستم  نوین آبیاری مجهز شده است.

انتهای پیام/ م

تجهیز ۱۲۵ هکتار زمین‌های زراعی بابل به آبیاری تحت فشار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.