پیش بینی برداشت بیش از 17 هزار تن وش پنبه از مزارع خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت : امسال 17 هزار و 600 تن وش پنبه از سطح 6 هزار و 300 هکتار پنبه زار در استان خراسان شمالی برداشت می شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از بجنورد؛  محمدجواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان خراسان شمالی با اشاره به افزایش 19 درصدی میزان سطح پنبه زارهای استان خراسان شمالی گفت : درسال جاری سطح کشت پنبه نسبت به سال گذشته هزار هکتار افزایش یافته است.

وی افزود : عمده پنبه زارهای پنبه استان خراسان شمالی در شهرستان مانه سملقان است و اکنون یک واحد ریسندگی و 6 واحد پنبه پاک کنی در این استان فعال است.

تشکری با بیان این که استفاده از کیسه های پلاستیکی صنعت پنبه خراسان شمالی را تهدید می کند ، اظهار کرد : استفاده از کیسه های پلاستیکی سبب می شود تا الیاف پلاستیکی و مصنوعی به همراه پنبه وارد محلوج ها شده و کیفیت محلوج را کاهش دهد.

وی گفت : برای حل مشکل کیسه های پلاستیکی باید تصفیه چی ها، کارخانه های پنبه پاک کنی و کشاورزان وارد عرصه شوند و با هم افزایی ، کیسه های پلاستیکی از چرخه خارج شوند.

وی درباره گلایه ها از واردات محلوج های پنبه افزود : محلوج های وارداتی به دلیل خالص بودن و کیفیت خوب مورد استقبال کارخانه های ریسندگی قرار گرفته اند این در حالی است که به علت رعایت نشدن برخی موارد، محلوج های تولیدی ناخالصی دارد و بویژه وجود الیاف پلاستیکی و مصنوعی در این محلوج ها سبب گلایه کارخانه های ریسندگی می شود.

تشکری تاکید کرد: باید همت و تلاش شود تا برای رونق زنجیره صنعت پنبه از تولید تا ریسندگی، کیسه های نایلونی از مزارع برچیده شود.

انتهای پیام/آ

افزایش 19 درصدی میزان سطح پنبه زارهای خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.