نعمتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گلایه نمایندگان از وزرا به معنای انتقام‌جویی نیست/درخواست وکلای ملت رفع مشکلات حوزه انتخابیه‌ است

سخنگوی هیئت رئیسه گفت: شاید نمایندگان از یک وزیر برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه گله‌مند باشند، اما به دنبال انتقام نیستند.

درخواست‌های نمایندگان از وزرا عموما در زمان بررسی صلاحیت‌ها رفع مشکلات حوزه انتخابیه‌شان استبهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارنظر‌های برخی نمایندگان درباره دلایل ارائه رای اعتماد و کارت زرد‌ها به وزرا گفت: باید میان دولت و مجلس یکسری قواعد برقرار باشد که معتقدم اکنون اینگونه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: مجلس و دولت باید شان خود را حفظ کنند، اما اینکه این دو براساس خواسته‌های یکدیگر رفتار کنند موضوعاتی است که نمی‌توان به آن پایبند بوده یا امید بست.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه شاید برخی نمایندگان گله‌مندی‌هایی نسبت به دولت داشته باشند که می‌توان با برگزاری جلسات مشترک آن را برطرف کرد، افزود: بنده از اینگونه اظهارنظر‌ها متعجبم، زیرا اگر یک نماینده قرار باشد خدای ناکرده از روی احساس یا مسائل معمولی برای امور کشور تصمیم‌گیری کند، مسلما اشکالی بزرگ در کار کشور ایجاد می‌شود.

نعمتی تأکید کرد: نمایندگان اگر در مورد مسئله‌ای به حجت شرعی نرسند و در موضوعاتی مانند رای اعتماد براساس احساس رای دهند، قطعا اشتباه است و مقام معظم رهبری هم در دیدارشان با نمایندگان مجلس در دور نهم فرمودند که باید در هر کاری به حجت شرعی برسید حتی اگر موافق یا مخالف یک موضوع می‌خواهید رأی دهید.

وی با بیان اینکه وزرا هم باید در مسائل به خودشان بیایند، گفت: زمانی که این وزرا برای دریافت رأی اعتماد در خانه ملت یکسری قول‌ها می‌دادند و با نمایندگان مهربان‌تر بودند، اکنون هم باید براساس این قول‌ها رفتار کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: شاید بعضا نمایندگان از آنها درخواست‌هایی هم داشته باشند اما قطعا عامه وکلای ملت به دنبال رفع مشکلات منطقه و حوزه انتخابیه خود هستند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: این موضوع حتما قابل حل است و هیئت رئیسه خانه ملت و فراکسیون‌ها به صورت منطقی مجلس را اداره می‌کنند.

نعمتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در زمان بررسی رای اعتماد و ارائه کارت زرد چه میزان قول‌های وزرا تأثیرگذار است، بیان کرد: بنده نمی‌گویم که این مسائل بلااثر است، اما اکثر نمایندگان اینگونه نیستند.

وی اضافه کرد: همانگونه که در سوال از ربیعی وزیر کار هم در هفته گذشته به رغم آنکه طی جلسه قبل کارت زرد دریافت کرده بود، اما آن روز فضا به گونه‌ای نبود که بخواهد بار دیگر کارت دریافت کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تاکید کرد: شاید برخی نمایندگان مجلس از یک وزیر گله‌مند یا دلخور باشند، اما الزاما اینگونه نیست که حتما یک نیشتری بخواهند به آن وزیر بزنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اینگونه مواضع و رفتار نمایندگان در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان قابل بررسی است، بیان کرد: خیر، نمی‌توان این مسائل را بررسی کرد زیرا وظیفه هیئت نظارت رسیدگی به تخلفات است، قول می‌دهم که شاید نمایندگان از برخی وزرا گله‌مند باشند اما به دنبال انتقام نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار