استاندار آذربایجان شرقی؛

ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی الگوی موفق توسعه آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ایجاد شهرک‌های صنعتی بخش خصوصی الگوی موفقی برای توسعه صنعتی استان محسوب می شود.

ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی الگوی موفق توسعه آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خدابخش استاندار آذربایجان شرقی،دربازدید از شهرک صنعتی غرب تبریز افزود : امروز شهرکهای صنعتی جزو الزامات توسعه مناطق مختلف استان است و باید مورد توجه بخش خصوصی و دولت قرار بگیرد.


وی از مدیر شهرک صنعتی غرب تبریز خواست با استفاده از تجربیات خود، طرح توسعه این شهرک و همچنین احداث شهرک‌های صنعتی دیگری را نیز اجرا کند.


استاندار خطاب به مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز گفت : این شرکت باید به جای کارهای اجرایی و احداث شهرک صنعتی، زمینه را برای ورود بخش خصوصی در این حوزه فراهم کند.


خدابخش افزود: بخش خصوصی با در نظر گرفتن همه جوانب اقدام به فعالیت می‌کند و بنابراین شهرک‌های صنعتی که توسط بخش خصوصی احداث می‌شوند، در آینده دچار مشکل نخواهند شد.


استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه استان باید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسعه یابد، گفت: سرمایه‌گذاری در جهت ایجاد شهرک صنعتی، مصداق جهاد اقتصادی است.


استاندار همچنین از واحدهای تولیدکننده قطعات خودرو با ظرفیت تولید 300 هزار قطعه در سال و اشتغال‌زایی برای 50 نفر، واحد تولیدی انوع کفش‌های ایمنی با ظرفیت تولید 286هزار جفت در سال و اشتغال‌زایی برای 28 نفر و واحد تولیدی لوله‌ها و اتصالات پی‌وی‌سی با ظرفیت تولید 7150 تن در سال و اشتغال‌زایی برای 50 نفربازدید کرد.


وی همچنین از یک واحد تولید انواع قطعات پرسی خودرو که با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال احداث است بازدید و به مشکلات آن رسیدگی کرد.


شهرک صنعتی غرب تبریز در سال 1382 تأسیس شده و در سال 1390 با اخذ پروانه بهره‌برداری، به جمع شهرک‌های صنعتی کشور پیوسته است.


هم‌اکنون برای 25 واحد صنعتی و تولیدی مستقر در این شهرک، پروانه بهره‌برداری صادر شده و 46 واحد دیگر نیز در حال احداث است.


تاکنون افزون بر10 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این شهرک صورت گرفته و 1500 نفر در واحدهای مستقر در آن مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/خ

سرمایه‌گذاری در جهت ایجاد شهرک صنعتی، مصداق جهاد اقتصادی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار