مشاور وزیر نیرو؛

استقرار ۳۰ تانکر آب در مرز مهران

مشاور وزیر نیرو از استقرار ۳۰ دستگاه تانکر آب در مرز مهران خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛یعقوب مرادی مشاور وزیر نیرو با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین نیاز‌های زائران اربعین آب و برق است و وزارت نیرو در راستای تامین این نیاز‌ها از دو سال گذشته ستادی را با مدیریت وزیر نیرو تشکیل داده است، اظهار داشت: نیاز‌های اصلی در مسیر تردد زائران، در پایانه‌های مرزی و در عراق در حوزه برق، آب و شبکه آب و فاضلاب احصاء و جمع بندی شد.

وی با بیان اینکه در خوزستان آب رسانی ثابت به طول ۱۲ کیلومتر در پایانه‌های مرزی داشتیم، تصریح کرد: امسال از بستان تا چذابه را به صورت جهادی در مدت ۲.۵ ماه آب رسانی کردیم و آب شرب و بهداشتی و کاملا استاندارد در همه موکب‌ها وجود دارد.

مشاور وزیر نیرو همچنین از استقرار حمام‌های بهداشتی در مرز‌ها خبر داد و گفت: دستگاه‌هایی برای تولید آب بسته بندی از سال گذشته آماده کردیم، این دستگاه‌ها روزانه ۱۰۰ هزار لیوان تولید آب دارد.

مرادی با اشاره به اینکه روشنایی پارکینگ‌هایی که وسعت آن‌ها به ۶۰۰ هکتار می‌رسد، تامین شده است، افزود: همچنین روشنایی مسیر‌های منتهی به مرز‌ها را تامین کرده ایم و زائران می‌توانند شبانه نیز حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکلی که در مرز مهران داریم، این است که تا ۲۰ کیلومتری داخل خاک عراق هیچ امکاناتی فراهم نیست، افزود: در این مسیر به وسیله ۳۰ تانکر به زائران آب رسانی می‌کنیم.

مشاور وزیر نیرو یادآور شد: در داخل عراق هم ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ واحد حمام را در نجف و کربلا مستقر کرده ایم.

منبع مهر

انتهای پیام/ی

استقرار حمام‌های بهداشتی در مرز‌ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.