محبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تدوین شیوه‌نامه طرح "ایران مهارت" برای دانش‌آموزان/ بهره گیری آموزش‌وپرورش از ظرفیت‌های برون سازمانی

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوم از تدوین شیوه‌نامه طرح ایران مهارت برای بهره‌مندی دانش‌آموزان سراسر کشور از آن خبر داد.

تدوین شیوه‌نامه طرح ایران مهارت برای دانش‌آموزانعظیم محبی مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوم درگفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فعالیت طرح ایران مهارت اظهار کرد: این طرح به عنوان کمکی برای تقویت آموزش‌های مهارتی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و با استفاده از آن از ظرفیت برون‌سازمانی برای تقویت فعالیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در طرح ایران مهارت اولویت اصلی اجرای پودمان‌های درس کار و فناوری بوده و پس از آن سایر مهارت‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم.

محبی با اشاره به اینکه ایران مهارت تقویت آموزه‌های مهارتی برای دانش‌آموزان را به دنبال دارد تصریح کرد: در حال تدوین شیوه‌نامه این طرح هستیم تا استان‌ها نیز از ظرفیت‌های آن بهره‌مند شوند.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوم بیان کرد: 500 مهارت استاندارد برای این طرح در نظر گرفته شده اما چگونگی اجرا و زمان آن هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

وی یادآور شد: پس از ابلاغ  شیوه‌نامه طرح ایران مهارت تمامی جزئیات اجرای طرح در مدارس مشخص می‌شود و اکنون در  حال بررسی ابعاد مختلف اجرایی کردن آن هستیم.

گفتنی است؛ طرح ایران مهارت طرحی مشترک بین آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است و بر اساس آن دانش‌آموزان دوره های متوسطه اول و دوم  با مشارکت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشکده‌های غیردولتی تحت پوشش قرار گرفته می گیرند.

انتهای پیام /

چگونگی اجرای طرح "ایران مهارت" در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار