مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان:

۴ کتابخانه در لرستان غیرقابل‌استفاده است

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: چهار کتابخانه استان به دلیل فرسودگی قادر به خدمت‌رسانی نیستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی جهان‌آرا، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان لرستان گفت: استان لرستان دارای ۳۱ کتابخانه است که از این تعداد چهار کتابخانه به دلیل فرسودگی و قدیمی بودن غیرقابل‌استفاده هستند و باید تخلیه شوند.

وی افزود: کتابخانه حضرت مهدی (عج) واقع در گلدشت شرقی خرم‌آباد که مدت زیادی از ساخت آن نمی‌گذرد و به دلیل سهل‌انگاری در ساخت توسط مجری و ناظر شاهد نشست و ایجاد ترک در برخی دیوار‌های آن هستیم که به همین دلیل این کتابخانه مورد ترمیم و بازسازی قرار می‌گیرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان با بیان اینکه سالن قرائت‌خانه کتابخانه حضرت مهدی (عج) تعطیل و فقط اعضا برای امانت کتاب پذیرش می‌شوند، افزود: اکنون چند شرکت در مناقصه شرکت کردند و در حال بررسی هستیم تا یک شرکت پیمانکار با مطالعات دقیق مقاوم‌سازی مشکلات را برطرف کنند و ظرف یک سال کتابخانه به مسیر خدمت‌دهی برگردد.

جهان‌آرا گفت: تنها کتابخانه ما در دوره چگنی به دلیل قدیمی بودن و عدم استحکام و برای جلوگیری از آسیب به اعضای کتابخانه در دستور کار آمده که باید تعطیل شود و فرماندار تا پایان مهر فرصت داشته تا برای جانمایی این کتابخانه به مکانی همچون یک مدرسه یک سالن اقدامات کند و بعد از آن ساختمان تخریب و بازسازی شود.

وی در ادامه گفت: دیگر کتابخانه تعطیل شده استان، اندیشه الیگودرز بوده که خوشبختانه در نزدیکی آن کتابخانه امام محمدباقر وجود دارد و تمام منابع و اعضا به این کتابخانه انتقال داده شده و به این اعضا خدمات می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان افزود: درصدد هستیم که کمیته برنامه‌ریزی نسبت به تخصیص اعتبار جهت تخریب و بازسازی کتابخانه اندیشه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: کتابخانه درب گنبد نیز به دلیل فرسودگی قابل‌استفاده نیست و طی عقد قراردادی که با اداره اوقاف داشتیم این کتابخانه به یک ساختمان جدید انتقال پیدا می‌کند و ساختمان جدید که اوقاف در اختیار کتابخانه قرار می‌دهد در نزدیکی حرم شاهزاده محمد است نقل‌مکان خواهند کرد.

انتهای پیام/د

غیرقابل‌استفاده بودن چهار کتابخانه لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار