لرستان؛

شرکت فرهنگیان لرستان در پیاده‌روی اربعین

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اجرای طرح «نائب الشهید» از شرکت فرهنگیان و دانش‌آموزان لرستانی در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی به نیابت از ۱۸۷شهید فرهنگی و ۹۰۷ شهید دانش‌آموز خبرداد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان پنج‌شنبه، یازدهم آبان در مراسم بدرقه رسمی اولین گروه خُدام اربعین حسینی که در مسجد حیدری شهرستان خرم‌آباد برگزار شد، گفت: هر زائر به نیابت از یک شهید فرهنگی و دانش‌آموز لرستانی در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کند.

وی هدف از اجرای طرح «نائب‌الشهید» را تقویت روحیه ایثار، جهاد، شهادت و پُربار کردن این سفر معنوی ذکر کرد و افزود: برای هر زائر طرح نائب‌الشهید پیشانی‌بندی منقش به نام شهید فرهنگی تهیه شده که در این سفر معنوی با خود همراه دارد.

دریکوند در ادامه راهپیمایی اربعین حسینی را نماد وحدت، همبستگی، همدلی و انسجام مردم ایران عنوان کرد و ادامه داد: کشور ما بیش‌از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی نیازمند است و باید این همدلی و انسجام را به سایر عرصه‌های اجتماعی تعمیم دهیم .

وی با تجلیل از حرکت ارزشمند شیعیان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، گفت: فرزندان ایران هیچ‌گاه اهل جنگ‌افروزی نبوده‌اند ولی نشان داده‌اند که در مقابل تهدیدهای دشمنان واکنش تندی از خود بروز می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به اجرای طرح شهیدپژوهی در چهار هزار و ۲۰۰ آموزشگاه لرستان اشاره کرد و ادامه داد: طرح نائب‌الشهید هم در اربعین امسال اجرا می‌شود. دریکوند به برگزاری ۶۰ یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: کانال تلگرامی نائب‌الشهید با هدف پوشش کامل این سفر معنوی و اطلاع‌رسانی طرح نائب‌الشهید با عضویت سه هزار و ۳۰۰ نفر راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/د

شرکت فرهنگیان لرستان به نیابت از ۱۸۷ شهید فرهنگی در پیاده‌روی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.