رئيس پليس آگاهی استان اصفهان

كشف زمين خواری 110 ميلياردی در اصفهان

رئيس پليس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از آزاد سازی بيش از 800 هزار مترمربع زمين متعلق به اراضی ملي به ارزش 110ميليارد ريال از دست زمين خواران و دستگيری 15 نفر در اين رابطه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "ستار خسروي  اظهار داشت: در اجراي منويات فرماندهي معظم کل قوا مبني برلزوم اهتمام بيش از پيش دستگاه هاي مسئول در پيشگيري از جرايم مرتبط با زمين خواري، مقابله با اين پديده در دستور كار جدي پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه استان اصفهان بعد از استان هاي کرمان ، يزد و سيستان و بلوچستان رتبه پنجم را در عرصه منابع طبيعي کشور دارد افزود: به همين جهت اين استان مورد توجه زمين خواران قرارگرفته و اين افراد با يک سري اقدامات متقلبانه ، زمين هاي دولتي و غير دولتي را با سند سازي، جعل اسناد و مدارک و تغيير کاربري تصاحب مي کنند.

سرهنگ خسروي به تشريح اقدامات صورت گرفته در خصوص برخورد با اين پديده در سطح استان پرداخت و خاطر نشان كرد: در هفت ماهه امسال 18 فقره پرونده زمين خواري توسط كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي استان مورد بررسي و رسيدگي قرار گرفته است.

وي افزود: در اين رابطه بيش از 800 هزار متر مربع زمين متعلق به منابع طبيعي و راه و شهرسازي كه جزو اراضي ملي به شمار مي آمدند و توسط زمين خواران به صورت تصرف عدواني مورد تصاحب قرار گرفته و تغيير كاربري شده بودند توسط پليس آگاهي استان آزاد سازي شد.

اين مقام مسئول عنوان ارزش زمين هاي آزاد شده از دست زمين خواران را 110 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: در اين رابطه تعداد 15 نفر از متصرفان و متجاوزان به اراضي ملي دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

رئيس پليس آگاهي استان افزود: پليس براي برخورد با زمين خواري از توان حد اكثري خود استفاده مي كند و حتي قبل از اينكه شكاتي از سوي سازمان يا نهادي در اين خصوص شود اقدام به برخورد با زمين خواران مي كند.

وي گفت: مبارزه با پديده زمين خواري در دستور كار پليس آگاهي تمامي شهرستان ها قرار گرفته و به صورت ويژه هرگونه تغييرات و اقداماتي که مظنون به زمين خواري باشد به مرجع قضائي منعکس مي گردد و با هماهنگي مقام قضائي پيگيري لازم انجام مي شود .

سرهنگ خسروي خاطر نشان كرد: پديده زمين خواري ضمن اينکه باعث وارد آمدن خسارت عمده به دولت و بيت المال مي شود در عرصه هاي طبيعي نيز خسارت هاي مادي و معنوي زيادي ايجاد مي کند و بسياري از عرصه هاي منابع طبيعي با تغيير کاربري و زمين خواري ممکن است آسيب ديده و از بين برود به همين خاطر سعي کرديم طي همکاري و تعامل با سازمان هاي مسئول از اين پديده جلوگيري کنيم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.