شهردار نطنز خبر داد

ساماندهی آبشار یخی کرکس نطنز

شهردار نطنز در دیدار هیأت کوهنوردی استان اصفهان و شهرستان نطنز گفت: آبشار یخی کرکس نطنز برای علاقه مندان به یخ نوردی ساماندهی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی پیراینده  امروز در دیدار با اعضای هیأت کوهنوردی استان اصفهان و نطنز اظهار کرد: بر همه آشکار است نطنز با طبیعت زیبا، تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های گوناگونی که در هم تنیدهاست به لحاظ مباحث گردشگری از موقعیت خوبی برخوردار است.

وی افزود: نطنز برای رسیدن به هدف غایی خود که از کدام گزینه برای برند شدنش استفاده کند هنوز گزینه‌ای را انتخاب نکرده است اما گزینه‌های فراوانی را دارد، رونق گردشگری راه خروج از رکود نطنز است که باید پیرامون آن برنامه‌ریزی شود.

شهردار نطنز بیان کرد: برای مطرح شدن کوه کرکس و آبشار یخی نیاز است کارگروهی متشکل از شهرداری، اداره میراث فرهنگی، محیط زیست، منابع طبیعی و گروه کوهنوردی شاخصه‌های مهم را بررسی و از این پتانسیل به شکل جدی استفاده کنند.

وی ضمن اعلام آمادگی و حمایت از گروه کوهنوردی نطنز گفت: امید است گروه کوهنوردی شهرستان برنامه‌ای را تهیه و با عزم جزم پیگیر این مسئله مهم باشند.

مهدی نصر اصفهانی رئیس هئیت کوهنوردی استان اصفهان با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی کوهنوردی در استان و شهرستان نطنز اظهار داشت: شهرستان نطنز با وجود رشته کوه کرکس به‌عنوان ظرفیت ملی و فراملی که در زمینه ایجاد آبشار یخی دارد می‌تواند نطنز را به جهان معرفی و به جذب گردشگر کمک کند.

وی افزود: خوشبختانه در شهرستان نطنز 1000 کوهنورد فعال وجود دارد و می‌طلبدبرای کوهنوردی جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

رئیس هیأت کوهنوردی استان اصفهان از شهردار نطنز خواست: با توجه به اینکه نیروهای آتش نشانی دائماً نیاز به آمادگی دارند دیواره صخره نوردی تهیه و ضمن آمادگی لازم، هیأت کوهنوردی نطنز نیز بتوانند از آن استفاده کنند، در مواقع خطر و بروز هرگونه حادثه در کوه‌های نطنز، گروه کوهنوردی نطنز آماده خدمت هستند.

وی اضافه کرد: با برگزاری جشنواره‌ای در کنار آبشار یخی واقع در کوه کرکس گردشگران و گروه‌های کوهنوردی کشور از این مجموعه بازدید خواهند کرد و برای نطنز می‌تواند یک برند تلقی شود.

در ادامه احداث خانه کوهنورد، نصب مجسمه کوهنورد در سطح شهر، نام گذاری یکی ازخیابان‌های شهر به نام گروه کوهنوردی، نصب ایستگاه کوهنورد در شهر، نقاشی کرکس در شهر و نصب تابلو اطلاعات کرکس و مسیرهای دسترسی به قله در نقطه‌ای از شهر ازدرخواست‌های دیگر هئیت کوه نوردی شهرستان بود که توسط احترامی دبیر هئیت کوهنوردی شهرستان نطنز مطرح شد.

 

انتهای پیام/م

 

فعالیت 1000 کوهنورد درشهرستان نطنز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.