معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اورژانس را نمی‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد/خدمات دهی رایگان دارویی به مردم در طرح تحول

جان‌بابایی از خدمات دهی رایگان دارویی به مردم در زمان اجرای طرح تحول سلامت خبر داد.

اورژانس را نمی‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد/خدمات دهی رایگان دارویی به مردم در طرح تحول سلامتقاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در زمینه ارتقا اورژانس پیش بیمارستانی عنوان کرد: اورژانس یک مسئله حاکمیتی است و نمی توان آن را  به بخش خصوصی واگذار کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: امروزه خوشبختانه اورژانس بیمارستانی به سازمان تبدیل شده است و همین موضوع می‌تواند در ارتقای بسیاری از خدمات بهداشتی و درمانی و خدمت رسانی به مردم در شرایط اورژانسی کمک زیادی کند.

شرایط تامین دارو پیش از آغاز طرح تحول سلامت

جان‌بابایی با اشاره به تامین دارو و تجهیزات پیش از آغاز طرح تحول سلامت، عنوان کرد:در برهه ای از زمان افرادی که در بیمارستان‌های دولتی بستری می‌شدند خودشان باید دارو و تجهیزات پزشکی را تهیه می کردند و بابت آن هزینه‌های زیادی به بیمارستان می‌پرداختند.

وی با بیان اینکه امروزه با انجام طرح تحول نظام سلامت پرداخت ها از جیب مردم از 37 درصد به حدود پنج درصد رسیده است ، مطرح کرد: امروزه دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین انجام امور سی‌تی اسکن و حتی تهیه آمبولانس نیز برعهده بیمارستان‌هاست و مردم هیچ کاری در این خصوص انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تعرفه ، دندانپزشکی ، عالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار