در آستانه اربعین حسینی:

دومین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب در ارومیه برگزار شد

دومین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به زبان ترکی آذری باحضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

دومین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب در ارومیه برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛دومین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به زبان ترکی آذری با حضور ادبا، شعرا، مسئولان فرهنگی و نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی در سالن شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی  برگزار شد.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: امسال برای دومین سال پیاپی، کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹۱ اثر ادبی به دبیرخانه کنگره ارسال شده که این میزان در مقایسه با تعداد آثار سال گذشته که ۲۰۰ اثر بود ۹۵ درصد رشد نشان می‌دهد افزود: سال گذشته این کنگره با شرکت ۸۳ هنرمند برگزار شد که امسال تعداد شرکت کننده‌ها به ۲۳۲ نفر رسیده است.

وی، با اشاره به برگزاری کنگره در دو بخش اصلی و ویژه گفت: این کنگره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود که بخش ویژه اختصاص به مدافعین حرم دارد چرا که نمی‌شود از ذکر مصائب حضرت زینب (س) گفت و نامی از شهدای مدافع حرم آورده نشود، جوانان مخلص ایران اسلامی که در دفاع از ارزش‌های اسلامی اسلحه به دست گرفته و به دفاع از حریم زینبی رفته‌اند، در دفاع از اهل بیت و ایران اسلامی امنیت را به مملکت ما به ارمغان می‌آورند، باید یاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به چاپ آثار برتر کنگره در قالب کتاب، ادامه داد: برای نذر حضرت زینب (س) این کنگره را برگزار می‌کنیم و نباید به عنوان تکلیف اداری به این کار بنگریم چرا که هیچ تکلیفی بر ما نبوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: جوایز نفرات برتر در بخش ویژه نیز به ترتیب ۶ میلیون ریال، ۵ میلیون ریال و ۳ میلیون ریال برای نفرات اول تا سوم است.

انتهای پیام//ن.م

ارسال ۳۹۱ اثر به کنگره ادبی عقیله العرب ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.