عروسک‌های باربی مجوز خرید و فروش ندارند

مدیراتاق اصناف مشهد گفت:در دسته اسباب‌بازی و عروسک، ۲۵ قلم کالا وجود دارد که به هیچ وجه مجوز تولید، خرید و فروش و واردات ندارند که عروس‌های باربی از آن دسته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ بنانژاد، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: اسباب بازی‌هایی که به سلامت کودک آسیب میزند جزو اقلام ممنوعه هستند و از سوغات زیارت محسوب نمیشوند.

وی از آغاز به کار سامانه جامع انبار‌ها از ابتدای آذرماه خبر داد وگفت: به منظور جلوگیری از ورود کالای قاچاق این سامانه آغاز به کارکرده و مجموعه کالایی که به آن وارد می‌شود یا از آن به مقصدی دیگر می‌رود باید حتما در این سامانه ثبت نام کند.


مدیراتاق اصناف مشهد با بیان اینکه در صورت عدم ثبت نام امکان ارسال بار یا دریافت آن وجود ندارد افزود:در صورت عدم استفاده از سامانه پس از ثبت‌نام، با گذشت ۶ ماه اسامی این دسته انبار‌ها از سامانه حذف خواهد شد.

بنا نژاد گفت: برخی کالا‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند یعنی تولیدکننده موظف به ارائه خدمت درباره کالاست حتی تا مرحله تعویض که لوازم خانه، زعفران، کپسول آتش نشانی و مواد غذایی و مصالح ساختمانی از این دسته‌اند.

وی افزود: در بحث زعفران که سوغات مشهد محسوب می‌شود تاکید می‌شود زعفران را با بسته‌بندی شامل نام تولید کننده و تاریخ تولید و انقضا بخرند و از خرید فله‌ای آن در حجم زیاد بدون دریافت فاکتور رسمی بپزهیزند.

رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص سؤال خبرنگار ما در مورد مجوز شرکت‌های بازاریابی اینترنتى افزود: برخی از این شرکت‌های مجوز رسمى دارند و بازرسی آن‌ها زیر نظر اتاق اصناف میباشد.

انتهای پیام//ا. آ.


برگزاری نشست خبری اتاق اصناف مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.