جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا هشدار داد؛

زائران اربعین از بردن هر دارویی با خود به عراق خودداری نمایند

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی از زائران اربعین حسینی خواست از بردن هر دارویی را با خود به عراق خودداری نمایند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار مرتضی میرزایی، جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در جریان بازدید از پایانه مرزی چذابه به زائران اربعین حسینی که از پایانه های رسمی کشور عازم عتبات عالیات هستند توصیه کرد هر دارویی را با خود به عراق نبرند و در این زمینه قبل از خروج از کشور با مسئولان مستقر در پایانه ها مشورت کنند.

وی بیان داشت: قانون کشور عراق در برخورد با مواد مخدر و برخی داروهای روان گردان بسیار شدید است، لذا برای جلوگیری از بروز مشکلاتی که ممکن است گریبانگیر برخی زائران می شود این توصیه ها و هشدارها را جدی بگیرند.

سردار میرزایی تصریح کرد: قوانین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر متفاوت است و بسیاری از جرائم مثل حمل قرص متادون در سایر کشورها از جمله عراق شامل برخورد شدید خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اذعان داشت: در کشور عراق با مسائلی همچون قرص های روانگردان و موادمخدر به شدت برخورد می شود، لذا از زائران عزیز تقاضا می شود از همراه داشتن قرص یا داروهای غیرمجاز خودداری کنند تا سوء تفاهم هایی پیش نیاید.

این مقام انتظامی اظهار کرد: زائران بدون هماهنگی با مسئولان مستقر در پایانه مرزی و بدون داشتن مجوز قانونی هرگز نسبت به حمل این داروها اقدام نکنند.

سردار مرتضی میرزایی با ابراز امیدواری از اینکه مشکلی در این زمینه پیش نیاید افزود: زائران با هماهنگی و دریافت مجوزهای لازم داروهای خود را به همراه داشته باشند، البته در کنار آن ما نیز کنترل های لازم را خواهیم داشت تا مساله خاص و بغرنجی پیش نیاید.

وی بیان کرد: هر ساله خدمت رسانی به زائران بهتر می شود و امسال نیز نیروی انتظامی در همه زمینه ها از جمله گیت های ورود و خروج و همچنین کنترل گذرنامه چشمگیرتر، پررنگ تر و موثرتر وارد شده است.

سردار میرزایی همچنین به همراه سرهنگ یدالله امیری، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان از بخش های مختلف پایانه مرزی چذابه بازدید و از تلاش موکب داران در پذیرایی از زائران اربعین حسینی تقدیر کرد.

پایانه چذابه در 110 کیلومتری شمال غرب اهواز یکی از کانون های اصلی تردد کاروان های اربعین حسینی است.

انتهای پیام/گ

بردن موادمخدر و داروهای متادون به عراق ممنوع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.