انشعاب غیرمجاز؛

شناسایی هزار و ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز در سطح روستا‌های خرم‌آباد

مدیر آبفار خرم‌آباد گفت: هزار و ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز در سطح روستا‌های شهرستان شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی دالوند مدیر آبفار خرم‌آباد بیان کرد: هیچ روستایی در خرم‌آباد که آب آشامیدنی نداشته باشد وجود ندارد.

وی با اشاره به طرح هایی که در سال ۹۶ در دستور کار آب و فاضلاب روستایی قرار گرفته است، تأکید کرد: فاز دوم شهدای آبستان با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وطرح آب‌رسانی بدرآباد با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مناقصه گذاشته شده و پیمانکار آن‌ها مشخص و تاکنون کار خود را شروع کرده‌اند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی خرم‌آباد اذعان کرد: با افتتاح این دو طرح ۹ روستا با جمعیت ۷۰۰ خانوار از نعمت آب شرب سالم بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: هیچ‌کدام از روستا‌های شهرستان آب غیربهداشتی ندارند و هر هفته نمونه‌برداری لازم نیز در دستور کار قرار دارد.

دالوند با اظهار تأسف از وجود تعدادی انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان، افزود: در گشت‌های انجام شده هزار و ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شده، که از این تعداد ۳۰۰ انشعاب قطع و تعداد دیگری نیز به دادگاه معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: البته تعداد انشعاب‌های غیرمجاز از تعداد شناسایی شده بیشتر است.

مدیر آبفار خرم‌آباد با اعلام اینکه حدود ۳۴ درصد پرتی آب در سطح شهرستان داریم، افزود: امسال حدود هشت کیلومتر بازسازی اصلاح شبکه داشتیم که تأثیر زیادی در جهت کم کردن پرتی آب شهرستان داشته است.

وی اضافه کرد: عمر مفید هر شبکه ۲۵ سال است که با توجه به این امر بیشتر شبکه‌های شهرستان فرسوده بوده و نیاز به اصلاح دارند.

دالوند خاطرنشان کرد: امسال برای تأمین آب روستای قلعه رحیم در بیرانشهر یک چاه اجاره کرده و در بقیه روستا‌ها مشکل خاصی نداشتیم.

انتهای پیام/م

هزار و ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز در سطح روستا‌های خرم‌آبادشناسایی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.