اجرای طرح ملی شهاب؛

اجرای طرح ملی شهاب در ۱۷۰۰ آموزشگاه لرستان

رئیس ستاد تخصصی برنامه ملی شهاب لرستان از اجرای طرح ملی شهاب در هزار و ۷۰۰ آموزشگاه این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید احمد علی موسوی نیا رئیس ستاد برنامه ملی شهاب لرستان در ستاد تخصصی برنامه ملی شهاب لرستان با بیان اینکه برنامه ملی شهاب اهداف سند راهبردی کشور در امور نخبگان و سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش را پیش می‌برد، گفت: در برنامه ملی شهاب توجه به استعداد‌های دانش آموزان و هدایت این استعداد‌ها و فراهم کردن بستر مناسب برای شکوفا شدن آن مد نظر قرار می‌گیرد.

وی برنامه ملی شهاب را مهمترین برنامه کشور برای شناسایی و هدایت استعدادهای‌برتر برشمرد و تاکید کرد: جامعه دانش‌آموزی، مهمترین هدف این برنامه است.

وی برنامه ملی شهاب را مصداق مناسبی در حوزه فعالیت‌های سازمانی مرتبط با جامعه نخبگان توصیف کرد و ادامه داد: ۵۱ هزار و ۵۳۱ دانش آموز در یک هزار و ۷۲۰ آموزشگاه دوره ابتدایی تحت پوشش این برنامه قرار گرفته است.

موسوی نیا در ادامه درباره نحوه شناسایی استعداد‌های خاص و برتر دانش آموزان تصریح کرد: بر اساس نظریه‌های تربیتی، استعداد‌های افراد در سنین پایین بسیار متغیر است به طوری که غالباً از سن ۹ سالگی به ظهور و بروز می‌رسد و برای یافتن استعداد‌های خاص و برتر این افراد باید عملکرد آن‌ها در سه سال متوالی مورد رصد و بررسی کارشناسانه قرار بگیرد.

وی افزود: به همین دلیل در گام اول، پایه چهارم ابتدایی به عنوان اولین مرحلۀ شناسایی مسیر شناسایی استعدادهای‌برتر، در نظر گرفته شد و در دو پایه پنجم و ششم نیز این روند طی ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام/م

طرح ملی شهاب در ۱۷۰۰ آموزشگاه لرستان اجرامی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.