توانایی بویراحمد برای ایجاد دهکده گیاهان دارویی

شهرستان بویراحمد برای دهکده گیاهان دارویی در دهستان کاکان قابلیت مناسبی دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی یاسوج با اشاره به ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی، گفت: به زودی دهکده گیاهان دارویی در دهستان کاکان بویراحمد ایجاد می‌شود .


جبار کیانی همکاری با کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری برای برخورد با معارضات محلی و تعیین شعبه ویژه در این زمینه، تأمین لوازم و تجهیزات موردنیاز سازمان‌های دولتی از محصولات واحد‌های تولیدی استان و بررسی و تبیین مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان توسط بخش خصوصی را از مهم‌ترین مصوبات نشست‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.


وی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در ایجاد اشتغال، اضافه کرد: به منظور تهیه برنامه اجرایی کاهش پنج درصدی نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد کمیته مشترکی بین دولت و بخش خصوصی استان تشکیل شده است.


کیانی با بیان اینکه توجه جدی به موضوع بحران آب در کشور ، صیانت از منابع آب کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر مصوبات مهم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: در این راستا، همایش صیانت از آب، بهره‌برداری از منابع آب و مهار آب‌های سطحی در ماه‌های آینده برگزار می‌شود.


کیانی با بیان اینکه منابع توسعه ملی نتوانسته در استان نقش چندانی ایفا کند، افزود: بخش خصوصی و دولت باید درزمینه استفاده بهینه از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای آن دسته از واحد‌هایی که در ایجاد اشتغال مولد نقش‌آفرینی می‌کنند، برنامه‌ریزی و هماهنگی کنند.


رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی یاسوج ادامه داد: کوتاه بودن دوره بازپرداخت تسهیلات در بخش‌های تولیدی منجر به رکود و تعطیلی واحد‌های تولیدی استان شده است.

انتهای پیام/د

توانایی بویراحمد برای ایجاد دهکده گیاهان دارویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.