معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد:

تشکل‌های دانشجویی به جریان‌های خارج از دانشگاه وابسته نباشند/ ضرورت ارتقای معرفتی تشکل‌ها

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری گفت: تشکل‌های دانشجویی به جریان‌های خارج از دانشگاه وابسته نباشند.

تشکل‌های دانشجویی به جریان‌های خارج از دانشگاه وابسته نباشند/ ضرورت ارتقای معرفتی تشکل‌هابه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین نشست هم اندیشی نمایندگان ریاست عالیه دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدصادق ضیائی مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمد قربانی گلشن آبادی مدیرکل تشکل های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در مجتمع حافظ سازمان مرکزی برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین کلانتری در این نشست با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نیمی از بار آموزش عالی کشور را بر عهده دارد، گفت: این دانشگاه بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که خدماتش به عرصه آموزش عالی و نسل جوان بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خارج از چارچوب بودجه های دولتی تأسیس شد و در حال حاضر به اندازه چند وزارتخانه به دانشجویان خدمات ارائه می دهد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شجره طیبه ای است که باید قدردان و دعاگوی زحمات افرادی باشیم که از ابتدا تا به امروز برای این دانشگاه تلاش کرده اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: وظیفه ما به عنوان افرادی که در مقطعی از زمان مسئولیت حوزه های مختلف این دانشگاه را برعهده گرفته اند، این است که در اثرگذاری و مفیدبودن دانشگاه آزاد اسلامی، همت کرده و کاستی ها را برطرف کنیم.

دانشگاه آزاد بزرگترین دستگاه خصوصی کشور

 حجت الاسلام و المسلمین کلانتری به خصوصی سازی در کشور اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دستگاه خصوصی کشور از نظر علمی، آموزشی، پژوهشی و اقتصادی است و ایجاد تحولات در این دانشگاه باید مثبت و تکاملی باشد.

وی با تأکید بر اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال نقد عملکرد مدیران گذشته نیستیم، گفت: مدیران توانمند با نگاه به گذشته و تدبر در امور برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت برای رسیدن به رشد و تعالی دارند.

 حجت الاسلام و المسلمین کلانتری با اظهار تأسف از شرایط حاکم بر دانشگاه های قبل از انقلاب اسلامی، ادامه داد: دانشگاه های قبل از انقلاب اسلامی لاییک و تا بن دندان سکولاریسم، ضد دین، بی اخلاق، بی ایمان، وابسته و غرب گرا بودند .

وی افزود: براساس منظومه فکری امام خمینی (ره) دانشگاه جایگاه بسیار مهمی دارد و سعادت و شقاوت جامعه از دانشگاه سرچشمه می گیرد و دانشگاه محور همه تحولات است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) انقلاب فرهنگی را به منظور رهایی دانشگاه های کشور از غرب زدگی به وجود آورد، گفت: امام(ره) همواره تأکید داشتند که دانشگاهی می خواهیم که در خدمت مردم و اسلام، مولد علم، انسان ساز و در طراز انقلاب اسلامی باشد و کشور را به خودکفایی برساند.

 حجت الاسلام و المسلمین کلانتری ادامه داد: دانشگاه های کشور باید در عرصه تولید علم حرف اول را بزنند و افراد را به تفکر و تدبر دعوت کنند. دانشگاه ها باید در خدمت جامعه ایرانی و توده مردم باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت تشکل های دانشجویی اظهار کرد: ستون فقرات تشکل ها، تشکیلات و انسجام درونی آنان است که متأسفانه در این زمینه همبستگی و انسجام لازم را ندارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تشکل ها بیشتر سبقه سیاسی دارند، گفت: تشکل های دانشگاهی باید به لحاظ علمی وضعیت خود را ارتقا دهند و نسبت به محیط و اتفاقات پیرامون خود مطالعه داشته باشند.

تشکل های دانشگاهی نباید به جریان های خارج از دانشگاه وابسته باشند

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری تأکید کرد: تشکل های دانشگاهی نباید به جریان های خارج از دانشگاه وابستگی داشته باشند؛ همچنین نباید احزاب بیرونی از تشکل های دانشگاهی به صورت موسمی و انتخاباتی و صرفاً برای مقاصد خاص استفاده کنند.

وی افزود: اگر تشکل ها به صورت اصولی شکل گرفته و منسجم باشند، مانع بروز بسیاری از انحرافات می شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان ریاست عالیه دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل های دانشگاهیان، گفت: با تمام تشکل ها تعامل و ارتباط خوبی داشته باشید، چرا که شما معرف نگاه رئیس عالیه دانشگاه در استان و واحد خود هستید.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری، تلاش برای ارتقای معرفتی و تشکیلاتی تشکل ها را از دیگر ضرورت ها دانست و افزود: تشکل ها باید به لحاظ علمی، توان خود را افزایش دهند و اهل مطالعه باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بر تلاش برای هم افزایی تشکل های ارزشی تأکید کرد و گفت: تشکل ها با همه وجود برای سربلندی نظام اسلامی فعالیت کنند و اتحاد و قدرت خود را به طور مستمر افزایش دهند.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری، برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های محتوایی، مناظره ها و کرسی های آزاداندیشی را از دیگر وظایف تشکل های دانشگاهی نام برد و افزود: جلسات بحث و گفت وگو و مناظره های فکری، سیاسی و معرفتی باید به صورت عادلانه در دانشگاه ها برگزار شود.

وی تأکید کرد: نباید تریبون دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار افرادی که انحرافات آنها مسجل شده و فتنه گر هستند، قرار بگیرد. متأسفانه این افراد هیچ خط قرمزی را به رسمیت نمی شناسند .

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: امیدوارم فضای حاکم بر دانشگاه ها و تشکل های دانشگاهیان مملو از تعامل و تضارب آرا باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.