«پر سیمرغ» در شبکه مستند سیما

مستند «پر سیمرغ» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی سالار بی‌باک به موضوع اجکت خلبانان از هواپیماهای جنگی می‌پردازد.

«پر سیمرغ» در شبکه مستند سیمابه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مستند «پرسیمرغ» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی سالار بی‌باک به موضوع اجکت خلبانان از هواپیماهای جنگی می‌پردازد.

سالار بی‌باک درباره این مستند گفت: «پر سیمرغ» گزارشی از دوره آموزشی یک‌هفته‌ای خلبانان ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیشه کلا استان مازندران است.

وی افزود: وقتی برای جنگنده سانحه‌ای پیش بیاید، خلبان مجبور به ترک هواپیما یا اصطلاحاً «اجکت» می‌شود. یعنی با صندلی‌اش از هواپیما به بیرون پرتاب می‌شود و با چتر نجات فرود می‌آید، خلبانان برای مواجهه با این بحران و مدیریت بحران به آموزش‌هایی نیاز دارند که در قالب دوره‌های آموزشی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

بی‌باک گفت: ما در این مستند با خلبانانی که در حال آموزش در مدرسه نجات خدمه بودند، همراه و در کلاس‌های تئوری و عملی آن‌ها حاضر شدیم تا بتوانیم اطلاعات جامع و دقیقی از این دوره‌ها به بینندگان ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: در این مستند اطلاعات جالبی درباره زنده ماندن در شرایط سخت ارائه‌شده و اتفاقات جالبی در جریان مانورهای نجات روی آب، به تصویر کشیده شده است.

بی‌باک با بیان اینکه این مستند در استان مازندران تصویربرداری شده است، تصریح کرد: «پر سیمرغ» سرشار از تصاویر زیبا و جذاب از شمال کشور و دریای خزر است. علاوه بر این در این مستند از یکی از خلبانان دوران دفاع مقدس سراغ گرفتیم و با قهرمانی همراه شدیم که در جنگ هشت‌ساله مجبور به اجکت از هواپیمای خود شده است.

گفتنی است؛ «پرسیمرغ» که با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خانه مستند انقلاب اسلامی تولیدشده، امشب ساعت 21از شبکه مستند پخش و فردا ساعت 8:30 بازپخش می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

پخش مستندی درباره اجکت خلبانان از هواپیماهای جنگی

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار