اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سنندج

طی مراسمی طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در مهد کودک ادیب سنندج بصورت نمادین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،باقر کرمی معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان کردستان، گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کلیه مهدهای کودک شهر و روستا در حال اجراست.

وی با بیان اینکه بیماری تنبلی چشم هیچ گونه علائمی ندارد، افزود: تنبلی چشم تنها از طریق غربالگری قابل تشخیص است و این عارضه در کودکان باعث تاری دید ،کاهش قدرت تمرکز و اختلال در دید عمقی می‌شود.

امید مهتاب رئیس بهزیستی شهرستان سنندج در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال گفت: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از کم بینائی و نابینایی در کودکان است.

مهتاب افزود: بیماری تنبلی چشم هیچ علامت یا نشانه ظاهری در دوران کودکی ندارد و بهترین زمان تشخیص آن ۳ تا ۶ سالگی است و برای پیشگیری و تشخیص زودهنگام آمبلیوپی سنین طلایی- زیر ۵ سالگی- وجود دارد، لذا به منظور کاهش بروز آمبلیوپی و اهمیت تشخیص و درمان آن و در نهایت کاهش شیوع و بروز نابینایی از اهداف اجرایی کردن این طرح است.

وی گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله توسط سازمان بهزیستی از ابتدای آبان ماه لغایت پایان آذرماه ادامه داشته تا از تنبلی چشم که منجر به کم بینایی و نابینایی در بزرگسالی می‌شود، پیشگیری کند.

رئیس بهزیستی شهرستان سنندج اظهار داشت: امیدواریم که با همکاری همه مسئولین شهرستان بتوانیم امسال نیز طرح غربالگری را به بهترین نحو ممکن اجرا کنیم و همه مسئولین و خانواده‌ها موظفند در راستای حفظ سلامت و پویائی جامعه قدم بردارند.

 

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سنندج

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سنندج

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سنندج

انتهای پیام/

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سنندج افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.