كمک 6 ميليارد تومانی کمیته امداد به مناطق محروم اردبيل

كميته امداد امام خمینی(ره) استان اردبيل بيش از 6 ميليارد تومان در سال‌جاری به 9 هزار خانوار تحت حمايت ساكن در مناطق محروم اين استان خدمات حمايتی ارائه كرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عليرضا حسين نژاد، معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه بيش از 6 ميليارد تومان در سال‌جاری به خانوار تحت حمايت ساكن در مناطق محروم كمک شده است، گفت: بهسازی مسكن، پرداخت هزينه‌های درمانی و دارويی، تهيه لوازم ضروری زندگی، كمک به رفع سوء تغذيه كودكان زير 5 سال، كمک به امر ازدواج و ساخت حمام و سرويس بهداشتی از جمله اقدامات كميته امداد به خانوار تحت حمايت ساكن در مناطق محروم  استان اردبیل است.

وی با اعلام اينكه 35 درصد از خانوار تحت حمايت كميته امداد اردبيل ساكن مناطق محروم اين استان هستند، بيان كرد: 9 هزار خانوار تحت حمايت اين استان در مناطق محروم، مرزنشين و مناطق كمتر توسعه يافته اردبيل زندگی می كنند كه با ارائه خدمات حمايتی مختلف تلاش داريم علاوه بر بهبودی وضعيت معيشتی آنها، به توسعه و پيشرفت منطقه نيز كمک كنيم.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبیل با بيان اينكه مددجويان تحت حمايت اين استان در 928 روستای كمتر توسعه يافته و مناطق محروم اردبيل سكونت دارند، افزود: كميته امداد اردبيل با ارائه خدمات حمايتی و ايجاد اشتغال در 45 دهستان محروم می‌كوشد تا با توانمندسازی مددجويان اين استان و رونق اقتصادی اين مناطق شاهد مهاجرت معكوس روستاييان به محل سكونت خود باشيم.

حسين نژاد با اشاره به اينكه 400 نفر از مددجويان تحت حمايت اين استان در 6 ماهه نخست سال‌جاری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند، گفت: 206 نفر از مددجويان اردبيل نيز با دريافت تسهيلات اشتغال و خودكفايی وارد بازار كار شده‌اند تا با فعاليت‌های اقتصادی، توانمند شده و به توسعه مناطق محروم نيز كمک كنند.

وی با بيان اينكه برای 30 نفر از مددجويان ساكن در مناطق محروم اين استان نيز كاريابی انجام شده است، افزود: كميته امداد اردبيل راهكارهای بسياری را برای رونق اقتصادی و توسعه مناطق محروم و مرزنشين اين استان در نظر گرفته است كه اميدواريم با همكاری هر چه بيشتر دستگاه‌های اجرايی بتوانيم به اين مهم دست يابيم.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبیل به توزيع 100 تانكر آب در مناطق محروم اردبيل اشاره كرد و گفت: تانكرهای آب در مناطق محروم با ضريب محروميت 6، 7 و 8 توزيع شده‌اند كه مردم ساكن در اين مناطق به علت نبود لوله كشی آب و يا كم آبی با مشكلات بسياری رو به رو هستند.

حسين نژاد با اشاره به اينكه بيش از 173 ميليون تومان به 550 كودک زير 5 سال مبتلا به سوء تغذيه ساكن در مناطق محروم اردبيل كمک شده است، بيان كرد: طرح همسفره برای ياری رسانی به كودكان مبتلا به سوء تغذيه اجرا می‌شود كه از خيران و نيكوكاران خواستاريم با مشاركت در اين طرح ياريگر كميته امداد اردبيل در دستگيری از اين كودكان باشند.

وی با بيان اينكه 750 خانوار تحت حمايت ساكن در مناطق محروم اردبيل از لوازم ضروری زندگی بهره‌مند شده‌اند، افزود: 2 ميليارد و 263 ميليون تومان برای تهيه و توزيع لوازم اساسی زندگی مددجويان ساكن در مناطق محروم هزينه پرداخت شده است.

حسين نژاد با اشاره به اينكه با توجه به برودت هوای سرد مددجويان ساكن در مناطق محروم اردبيل به وسايل گرمايشی مناسب نياز دارند، بيان كرد: خيران می توانند كمک های خود را برای تامين لوازم ضروری خانوار تحت حمايت اين استان كه در مناطق محروم و مرزنشين زندگی می‌كنند، در اختيار كميته امداد اردبيل قرار دهند.

وی با بيان اينكه براساس سيستم نيازسنجی و اولويت‌بندی نيازهای اساسی خانوار تحت حمايت به مشكلات اساسی مددجويان اردبيل رسيدگی می ‌شود، گفت: اين امر موجب تسهيل و تسريع در روند رسيدگی به امور مددجويان تحت حمايت اين استان شده است كه در سريع‌ترين زمان ممكن می‌توانيم پاسخگوی مشكلات آنها باشيم.

 

انتهای پيام/ح

کمک به 9 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.