پلیس نیویورک: زیر گرفتن عابران پیاده در منهتن اقدامی تروریستی بود

پلیس نیویورک حادثه شب گذشته در زیر گرفتن عابران پیاده و کشته شدن ۸ نفر را «اقدامی تروریستی» اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ یک راننده شب گذشته با کامیونی اجاره‌ای به مسیر ویژه دوچرخه سواران نزدیک مرکز تجارت جهانی وارد شد و پس از زیر گرفتن تعدادی از عابران شروع به تیراندازی کرد. پلیس نیویورک تعداد کشته شدگان این حادثه را هشت نفر و تعداد مجروحان را دست‌کم ۱۱ نفر اعلام کرد.

پلیس موفق شد راننده مهاجم را که جوانی ۲۹ ساله و دارای اصالتی ازبکستانی است با شلیک گلوله به ناحیه شکم متوقف و سپس او را بازداشت کند. پلیس نیویورک اعلام کرد این حادثه یک «اقدام تروریستی» بوده است.

شبکه سی‌ان‌ان و روزنامه نیویورک تایمز اعلام کردند بنا به اعلام منابع قانونی، تحقیقات اولیه نشان داد مظنون یادداشتی از خود بر جای گذاشته که در آن دلیل اقدام خود را پیروی از گروه‌های تروریستی عنوان کرده است.

وزارت خارجه آرژانتین اعلام کرد ۵ نفر از کشته شدگان اتباع این کشور بودند که در قالب یک گروه دوستانه و برای برپا کردن جشن سی‌امین سالگرد اتمام دوران متوسطه به نیویورک آمده بودند. ششمین عضو گروه نیز دچار مصدومیت شده و هم اکنون در بیمارستان به سر می‌برد.

این مرگبارترین حادثه تروریستی در شهر نیویورک پس از حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی محسوب می‌شود. در آن حادثه که ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بوقوع پیوست بیش از ۲۶۰۰ نفر کشته شدند.

شهر‌های مختلف اروپا طی ۱۵ ماه گذشته شاهد چندین حمله تروریستی مشابه با حادثه شب گذشته منهتن بودند.

«بیل دبلاسیو»، شهردار نیویورک، در کنفرانس خبری گفت: این یک اقدام تروریستی بود و در جریان این اقدام کورکورانه، تعدادی از شهروندان بی گناه جان خود را از دست دادند، انسان‌هایی جان خود را از دست دادند که حتی نمی‌دانستند گناهشان چیست و برای چه مورد یورش قرار گرفته اند.

نماینده اداره امنیت ملی آمریکا نیز تروریستی بودن این حادثه را تایید کرد.

«اندرو کومو»، فرماندار ایالت نیویورک، اعلام کرد فرد ضارب به تنهایی مرتکب این جنایت شد و همدستی نداشته است. وی در این باره گفت: شواهدی به دست نیامده که نشان دهد این شخص همدستی داشته باشد. او به شیوه ترور انفرادی مرتکب این جنایت دردناک شد.
 
انتهای پیام/
 

جزئیاتی از حمله « تروریستی» نیویورک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار