بیانیه استقلال کاتالونیا از سوی دادگاه قانون اساسی اسپانیا لغو شد

دادگاه قانون اساسی اسپانیا روز سه‌شنبه بیانیه استقلال منطقه کاتالونیا را لغو کرد.

بیانیه استقلال کاتالونیا از سوی دادگاه قانون اساسی اسپانیا لغو شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویتزر، دادگاه قانون اساسی اسپانیا بیانیه استقلال کاتالونیا را لغو کرد.

روز گذشته نیز رئیس پارلمان منطقه کاتالونیا در اسپانیا، تصمیم دولت این کشور برای انحلال پارلمان کاتالونیا را پذیرفت.

همچنین «کارلس پوجدمون»، رئیس برکنار شده منطقه کاتالونیا، حتی پس از حکم مادرید به انحلال دولتش، باز هم بطور یکجانبه استقلال کاتالونیا را از اسپانیا اعلام کرد. این اقدام می تواند به محاکمه و حتی محکومیت بلندمدت زندان برای پوجدمون طی ماه‌ های آتی منجر شود.

در اسپانیا حکم شورش و تشویق مردم به عدم تمکین از دولت مرکزی مجازاتی تا 30 سال زندان به دنبال دارد. دادستان‌ های اسپانیایی هشدار دادند پوجدمون نیز احتمالا به شورش در کشور متهم می شود و بابت این اتهام محاکمه خواهد شد.

مادرید اعلام کرد ۲۱ دسامبر در کاتالونیا انتخابات زودهنگام برگزار می شود و مشخص نیست آیا صلاحیت پوجدمون برای حضور مجدد در رقابت انتخاباتی این منطقه تایید می شود یا خیر. «آلفونسو داستیس»، وزیر خارجه اسپانیا، پیش از این وعده داده بود اگر پوجدمون بنا به اتهامات یاد شده دستگیر نشود، او نیز می تواند در انتخابات زودهنگام شرکت کند.

به موجب انحلال دولت پوجدمون در کاتالونیا، 200 هزار کارمند که شامل نیروهای پلیس در این منطقه نیز می شوند، باید از دستورات دولت مادرید پیروی کنند.

انتهای پیام/

 

لغو بیانیه استقلال کاتالونیا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار