انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه کردستان، اداره کل هواشناسی استان و فرمانداری دهگلان

تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک سه جانبه بین دانشگاه کردستان، اداره کل هواشناسی استان کردستان و فرمانداری شهرستان دهگلان منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه کردستان، اداره کل هواشناسی استان و فرمانداری دهگلانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ فردین اخلاقیان رئیس دانشگاه کردستان، در دیدار با رئیس اداره کل هواشناسی استان کردستان و فرمانداری دهگلان که در ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، با ذکر این نکته که هر جا توسعه دست کم گرفته شده، با چالش روبرو شده‌ایم، گفت: خوشبختانه پرداختن به توسعه طی سال‌های اخیر، منجر به خلق همکاری‌های جدید بین نهادها و سازمان‌های مختلف با دانشگاه شده است.

وی با اشاره به اینکه علوم، فناوری و تکنولوژی بومی یک نیاز اساسی است، افزود: باید نسبت به دریافت فناوری و تکنولوژی بومی بر پایه علم و پژوهش تلاش کرد.

رئیس دانشگاه کردستان، برقراری راه‌های ارتباط و همکاری با سازمان‌های مختلف در راستای نیل به این هدف را الزامی دانست و تصریح کرد: دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر در استان تمامی تلاش خود در راستای تحقق ارتباط سازنده و کاربردی بر پایه علمی را لحاظ خواهد کرد.

محمدطالب حیدری رئیس اداره هواشناسی استان کردستان نیز با بیان اینکه احداث و راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی نیازمند تخصیص یک هکتار زمین است، گفت: همکاری اداره هواشناسی با دستگاه‌های مختلف، یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از اتلاف زمین است.

وی انجام همکاری بین سازمانی را فرصتی مغتنم دانست و ادامه داد: دانشگاه به عنوان مرکز تحقیقاتی- خدماتی دولتی شناخته می‌شود که می‌توان از ظرفیت‌های علمی و کاربردی آن بهره برد.

یحیی نظری فرماندار دهگلان، در ادامه این نشست با بیان اینکه احداث ایستگاه هواشناسی در شهرستان دهگلان از ضروریات و مطالبات مردمی این شهرستان است، تصریح کرد: احداث ایستگاه هواشناسی شهرستان دهگلان، علاوه بر مرتفع کردن نیازهای‌ هواشناسی منطقه، در بحث دستیابی به آمار دقیق در مقوله سوانح غیرمترقبه و تخصیص بودجه و هم‌چنین کشاورزی و توسعه آن در این شهرستان و روستاهای منطقه مفید واقع خواهد شد.

گفتنی است، تفاهم‌نامه امضا شده، زمینه همکاری سه جانبه‌ای را در بین دانشگاه کردستان، اداره هواشناسی استان کردستان و فرمانداری دهگلان ایجاب می‌کند که در قالب آن الزام به تخصیص اراضی مزرعه دانشگاه واقع در روستای سراب شهرستان دهگلان به اداره هواشناسی، بسترسازی فضای تحقیقاتی در ایستگاه هواشناسی دهگلان توسط اداره هواشناسی استان کردستان برای دانشجویان و محققین دانشگاه کردستان و تأمین بودجه از محل اعتبارات سال‌های آتی توسط فرمانداری دهگلان، ایجاد شده است و پیش‌بینی می‌شود ایستگاه هواشناسی شهرستان دهگلان تا پایان آذرماه سال جاری احداث و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.