جذب بیش از 4 هزار و 500 سواد آموز در خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال جذب 8 هزار و 400 سوادآموز در برنامه است که تاکنون 4 هزار و 593 نفر جذب سوادآموزی استان خراسان شمالی شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در همایش مشترک تجلیل از دستگاه های برتر در امر سوادآموزی و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان و شهرستان ها گفت: در امر سوادآموزی تلاش های خوبی در استان خراسان شمالی صورت گرفته ولی نیاز به تلاش بیشتر است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی رتبه نهم باسوادی در کشور را دارد ، افزود: در گروه سنی 6 سال به بالا در سال 90 از 80.26 به 83.3 در سال 95 رسیده است که 3.4 درصد رشد داشته ایم.

حاتمی گفت: در گروه سنی 10-49 سال از 89.89 به 92.85 درصد رسیده ایم که 2.96 درصد رشد داشته ایم.

وی با بیان اینکه این استان در افزایش باسوادی رتبه 8 را داشته است افزود: استان خراسان شمالی در 31 شاخص در ارزیابی نهضت سوادآموزی رتبه خوبی را کسب کرده است.

حاتمی افزود: برای ارتقای مهارت برنامه ها 7 هزار و 380 نفر سوادآموز سهمیه استان است که 60 درصد آنان جذب شده اند که امسال مجوز 4 مرکز سوادآموزی در خراسان شمالی صادر شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: 34 دستگاه در حوزه دستگاه های برتر سوادآموزی قرار گرفته اند که زندان، صدا و سیما و دفتر امور روستایی به ترتیب اول تا سوم هستند.

فریبا باقری اظهار کرد: برترین شاخص ها در امر سوادآموزی دانشگاه علوم پزشکی، ثبت احوال و دفتر امور اجتماعی و خبرگزاری های برتر خراسان شمالی، ایرنا و نسیم امروز به ترتیب اول تا سوم شدند.

وی گفت: همچنین در امر فعالیت سوادآموزی شهرستان ها فاروج، اسفراین، شیروان و رازو جرگلان مشترک بیشترین فعالیت ها را داشته اند.

انتهای پیام/آ

خراسان شمالی رتبه نهم در امر سواد اموزی را کسب کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.