آدابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد:

پیگیری جدی شکایات پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی پرستاری

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: سازمان از شکایت پذیرفته شدگان آزمون استخدامی پرستاری به سادگی نمی‌گذرد.

پیگیری جدی شکایات پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی پرستاریعلی محمد آدابی رئیس سازمان نظام پرستاری ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: به طور کلی از میان سهمیه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی  سالانه یک یا 2 مورد آزمون استخدامی برگزار می‌شود  و اعلام جواب قبولی در زمینه جذب و استخدام پرستار، مراحل تکمیل مدارک ، مصاحبه و گزینش 2 الی 3 ماه طول می‌کشد.

وی همچنین در خصوص گله‌مندی و شکایت پذیرفته‌شدگان  آزمون استخدامی پرستاری، گفت:  تا کنون هیچ شکایتی در این ارتباط به سازمان نظام پرستاری نرسیده البته شاید این اعتراض ها به سازمان مدیریت و یا معاونت پرستاری وزارت بهداشت  ارائه شود. بنابراین اگر پذیرفته شدگان آزمون استخدامی پرستاری شکایتی مبنی بر بلاتکلیفی پس از اعلام نتایج و نظایر آن به سازمان نظام پرستاری ارسال کنند، سازمان از این موضوع به سادگی نمی گذرد و بطور جدی این شکایت ها را برای پیگیری به جریان می‌اندازد.

 رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: مشکل اصلی در زمینه بلاتکلیفی پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدمی حوزه پرستاری در واقع به 3 سال گذشته مربوط می‌شود یعنی زمانیکه آزمونی برای جذب و استخدام 16 هزار نفر پرستار به شکل پیمانی یا تبصره ای برگزار شد ولی متاسفانه بعد از برگزاری آن آزمون استخدامی ، دولت و مجلس با جذب پرستاران موافقت نکردند به گونه ای که بالغ بر 3000 پرستار علی رغم قبولی در آزمون به علت این بدقولی دولت، انصراف دادند. 

 آدابی یاد آور شد: آن گروه از پرستارانی که سال گذشته در آزمون استخدامی شرکت و قبول شده اند و با وجود گذر نزدیک به یک سال همچنان بلاتکلیف هستند می توانند با ارسال شکایتشان به سازمان نظام پرستاری ، پیگیر وضعیتشان بشوند زیرا سازمان با جدیت برای احقاق حقوق این عزیزان  موضوع را دنبال می کند. 

 

انتهای پیام/

 

  اظهارات رئیس سازمان نظام پرستاری در مورد شکایت پذیرفته‌شدگان  آزمون استخدامی پرستاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار