دبیر ستاد توسعه‌ی فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی مطرح کرد:

تشکیل زنجیره‌ ایده تا عمل در چشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت

سیف گفت: هدف برپایی جشنواره‌ی ملی دریا مسیر پیشرفت این است که زنجیره‌ی ایده تا عمل و علم تا عمل تشکیل شود.

تشکیل زنجیره‌ ایده تا عمل در چشنواره ملی دریا مسیر پیشرفتبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه‌ی فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی در سومین جشنواره‌ی ملی دریا مسیر پیشرفت که در باغ موزه‌ی دفاع مقدس درحال برگزاری است با اشاره به این موضوع که این جشنواره تنها خاص صنایع دانش‌بنیان دریایی نیست، اظهار کرد: ستاد‌های گوناگون متشکل از سازمان‌های دریایی مختلف در این جشنواره  نقش داشته‌اند اما تنها  برگزاری چنین مراسمی اهمیت ندارد بلکه مهم آن است که همکاری میان این سازمان‌ها افزایش یابد.

دبیر ستاد توسعه‌ی فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی در خصوص هدف برگزاری این جشنواره گفت: هدف این است که زنجیره‌ی ایده تا عمل و علم تا عمل تشکیل شود. لذا در این راستا آموزش‌هایی از مدارس شروع شده و تا مدارج بالاتر ادامه پیدا خواهد کرد. امید داریم که تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان به درستی تشکیل شوند و همه‌ مسئولان برای توسعه‌ی سو‌احل دست به دست هم دهند.

تقدیر از طرح‌های فناورانه برتر در جشنواره‌ی ملی دریا مسیر پیشرفت

وی در خصوص بخش‌های مختلف این جشنواره اظهار کرد: قسمت اصلی تقدیر از طرح‌ها و دستآورد‌هایی هست که به دبیر خانه‌ی این ستاد ارسال شده است. تاکنون 43 طرح فناورانه داوری شده‌اند که از میان آنها 9 طرح برتر انتخاب شده‌اند و در بخش اصلی از آنها تقدیر به عمل خواهد شد.

 سیف ادامه داد: بخش دیگری از جشنواره مربوط به ایده‌بازار است که در این بخش 400 ایده به دبیر خانه ارسال شده‌اند و پس از داوری‌ها مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

برگزاری مسابقه ربات‌های زیر آب و شناور‌ها

 دبیر ستاد توسعه‌ی فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی در خصوص برگزاری مسابقات در این جشنواره اظهار کرد: مسابقه‌ی ربات‌های زیر آب با بیش از 10 تیم شرکت کننده و مسابقه‌ی شناور‌ها با بیش از 20 تیم برگزار می‌شود. همچنین 1000 اثر هنری هم برای داوری به دبیر‌خانه ارسال شده‌اند.

 وی با این موضوع که 17 کارگاه تخصصی در این جشنواره برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: کارگاه‌های تخصصی،‌ سخنر‌انی‌های علمی،‌ نمایشگاه دست‌آورد‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌های دریایی با حضور سازمان‌های مختلف دولتی در این جشنواره حضور دارند و امیدواریم که بتوانیم به نتایج خوبی برسیم و شاهد به بار نشستن ثمر‌ا‌مان باشیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار