حیدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زائران از پیاده روی در هوای غبار آلود خودداری کنند/مراجعه 2 هزار زائر به پایگاه هلال احمر در نجف

معاون عتبات عالیات در مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: به زائران توصیه می شود در هوای غبار آلود از پیاده روی خودداری کنند.

زائران از پیاده روی در هوای غبار آلود خودداری کنند/مراجعه 2 هزار زائر به پایگاه هلال احمر در نجفعلی حیدری معاون عتبات عالیات در مرکز پزشکی حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص وضعیت سلامت زائران ایرانی در مرزهای عراق با شدت گرفتن ریزگرد ها اظهار داشت:روز گذشته در آسمان  شهر های کربلا، بغداد و نجف، غبار و گرد و خاک شدید حاکم بود .

وی افزود: خوشبختانه از اواخر روز گذشته و امروز از غلظت گرد و خاک کم شده و از صبح امروز تمامی پرواز ها به مقصد نجف و کربلا از سر گرفته شده است.

معاون عتبات عالیات در مرکز پزشکی حج و زیارت با توصیه به زائران مبنی بر خودداری  از پیاده روی در هوای غبار آلود ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوا در مرزها و کشور عراق به زائران توصیه می شود در زمانی که گرد و غبار شدت می گیرد از پیاده روی خودداری کنند و در اماکن مسقف و موکب ها اقدام به استراحت کنند، زیرا  گرد و خاک در زمان پیاده روی باعث ایجاد عوارض شدید ریوی و آسم در زائران می شود.

حیدری با بیان اینکه استفاده از ماسک در شرایط شدت گرفتن گرد و خاک نمی تواند چندان موثر باشد، ادامه داد:عمر ماسک ها محدود است و باید بعد از چند ساعت استفاده، تعویض شوند که به دلیل تعداد زیاد زائران در مرزها، امکان توزیع این حجم از ماسک وجود ندارد.

وی افزود:قرار بود مرکز درمانی هلال احمر از روز 10 آبان کار خود را در مرزها شروع کند اما به دلیل شرایط بد آب و هوایی مراکز امداد هلال احمر از روز 9 آبان شروع به فعالیت کرده اند.

معاون عتبات عالیات در مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به مراجعه 2 هزار زائر به پایگاه هلال احمر مستقر در هتل نبأ نجف در روز گذشته بیان کرد:هلال احمر 31 پایگاه در مرز ها و کشور عراق مستقر کرده است که بسیار شلوغ هستند.

حیدری گفت: در هر مرکز پزشکی هلال احمر 3تا 5 پزشک مستقر شده است تا از صف زائران در پایگاه های پزشکی کاسته شود.

انتهای پیام/

زائران اربعین توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
وای الا هوای کربلا غبار آلوده است؟
خدایا خودت کمک کن
آخرین اخبار