کشته شدن همسر فردی که به ترور پوتین متهم است

همسر یکی از متهمان به تلاش برای ترور «ولادیمیر پوتین»، در پایتخت اوکراین به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «امینه اوکویفا»، همسر «آدام اسمایوف» که در سال ۲۰۱۲ به تلاش برای ترور رئیس جمهور روسیه متهم شده بود، در جریان یک درگیری مسلحانه در کی‌یف به ضرب گلوله کشته شد. اسمایوف  نیز در این حادثه مجروح شد؛ اما جان سالم به در برد.

این دومین حمله خونین کی‌یف در یک هفته اخیر محسوب می‌شود. پنجشنبه گذشته انفجار یک بمب موجب کشته شدن ۲ نفر و مجروح شدن ۳ تن دیگر شده بود. در میان مجروحان، «ایهور موسیچوک»، یکی از چهره‌های برجسته حزب رادیکال اوکراین، نیز حضور داشت.

«امینه» نیز با «موسیچوک» در ارتباط بوده و زمانی به عنوان مشاور با او همکاری داشت. این دومین تلاش برای کشتن «اسمایوف» در سال جاری میلادی است. وی از چهره‌های شناخته شده در میان مسلمانان چچن است و در ماه ژوئن نیز هدف سوءقصد قرار گرفته بود.

«موسیچوک» بمب گذاری هفته گذشته را به دولت روسیه نسبت می‌دهد، در حالی که پلیس اوکراین هنوز مدرکی دال بر اثبات این ادعا پیدا نکرده و فقط احتمال دخالت روسیه در این حادثه را مورد تحقیق قرار داده است.

روسیه این اتهامات را به شدت تکذیب و اعلام کرد هدف از مطرح کردن این موضوع ایجاد احساسات ضدروسی در اوکراین است. روابط مسکو و کی‌یف از سال ۲۰۱۴ و به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، به سردی کشیده شد.

مقامات روسیه «اسمایوف» را به حضور در جمع طراحان بمب گذاری سال ۲۰۱۲ در مسکو متهم کردند که هدف آن ترور «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، بود.

اسمایف و همسرش از چهره‌های شناخته شده ضد پوتین هستند که بطور داوطلبانه به خدمت ارتش اوکراین درآمده و با نیرو‌های حامی روسیه در حال جنگ بودند.
 
انتهای پیام/
 

کشته شدن همسر فرد متهم به ترور پوتین  در اوکراین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار