حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدرضا حشمتی‌؛

رویکرد ما در 4 ساله گذشته صرفه‌جویی بوده است

رویکرد‌ ما صرفه‌جویی بوده و سعی کرده‌ایم از تمام اعتبار‌اتی که داده‌ می‌شد نهایت استفاده را داشته باشیم.

رویکرد ما در 4 ساله گذشته صرفه‌جویی بوده استبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مراسم تودیع و معارفه‌ معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور ظهر امروز مورخ دوشنبه 8 آبان ماه با حضور عبدالهادی‌ فقهی‌زاده معاونت قرآن و عترت‌، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدرضا حشمتی‌ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت و دیگر مدیران نهادهای قرآنی کشور در ساختمان معاونت قرآن و عترت برگزار شد. 

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدرضا‌ حشمتی‌ معاون اسبق معاونت قرآن و عترت کشور در ابتدای این مراسم، گفت: خدای را شاکر‌م امانتی که 4 سال پیش به ما سپرده شد امروز به نحو احسن تحویل می‌دهم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات 4 ساله خود بیان کرد: سعی کردم مجموعه معاونت قرآن و عترت را در زمانی که تحویل گرفتم‌ با رویکرد علم، تجربه  و دانش‌ پیش ببرم‌ بر همین اساس سعی شده پژوهش‌ها در همه حوزه‌ها به صورت علمی انجام شوند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حشمتی‌ با بیان اینکه تلاش شده رویکرد هم‌افزایی را در دوره خدمت خود به کار بگیرم‌، افزود: سعی کردیم قانون و مقرراتی که پای‌ریزی شد را به خوبی انجام دهیم و از نیروهای کارآمد استفاده کنیم‌. همچنین شوراهای راهبردی‌ و کاربردی‌ فعال هستند و منشأ اثربخش‌ بسیاری از فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شوند.

وی اظهار کرد: رویکرد‌ ما صرفه‌جویی بوده و سعی کرده‌ایم از تمام اعتبار‌اتی که داده‌ می‌شد نهایت استفاده را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حشمتی‌ ادامه داد: با رویکرد علمی در معاونت قرآن و عترت‌ به فهم و گفتمان قرآنی رسیده‌ایم رویکردی که در این حوزه‌ها کمبود داشته‌ایم و سعی کردیم در سال‌های اخیر آن را به سمت و سوی فهم قرآنی پیش ببریم‌.

وی با اشاره به اینکه‌ تعامل خوبی با رسانه‌ها در این سال‌های اخیر داشته‌ایم، عنوان کرد: ضمن همراهی با رسانه‌ها تأ‌کیدی بر فضای مجازی بود که خوشبختانه تا به امروز حضور خوبی را احساس کردیم همچنین سعی شده تولید محصولات قرآنی را در کنار فهم قرآن، داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حشمتی‌ در پایان، خاطرنشان کرد: در طی این خدمت 4 ساله خودم باید از همه همکاران و همچنین از جناب آقای جنتی‌ و صالحی امیری‌ که با همراه بودند تقدیر و تشکر کنم.

ما نیازمند‌ همکاری‌ نهادهای قرآنی‌ هستیم

فقهی‌زاده در ادامه این مراسم‌ ضمن خیرمقدم‌ به حضور مدیران نهادهای قرآنی، گفت: باید به این توجه کنیم که ما به قرآن باید برگردیم‌ یا قرآن به سمت ما و این را باید در نظر بگیریم که برکتی که قرآن و عترت دارد می‌تواند همه طیف‌ها، اقشار و ... را به دور خود جمع کند. مردم با قرآن زندگی می‌کنند و ما امروز توفیق‌ این را پیدا کرده‌ایم که آنها را با مفاهیم طاهره و عترت‌ انس دهیم.

وی با اشاره به حضور حجج‌الاسلام‌ محمدی و حشمتی‌ به عنوان 2 معاون اسبق معاونت قرآن و عترت‌، بیان کرد: بنده کار خودم را برتر از این دوستان نمی‌دانم و امروز نیازمند همکاری نهادهای قرآنی هستم. من با علم به این دشواری‌ها و اینکه از کلاس‌های درسی اندکی فاصله بگیرم‌ در بخش معاونت این کار را بر عهده گرفته‌ام تا خداوند توفیق‌ دهد و با همکاری و همراهی دوستان در مباحث‌ قرآن و عترت‌ گامی به جلو بردارم.

فقهی‌زاده در پایان، گفت: ما باید در مسیر کیفی‌ گام بردار‌یم البته‌ با توجه به شکل‌گیری‌ مسائل تبلیغی و ترویجی.‌ انشاالله‌ تلاش خواهم کرد مؤسسه‌های رسمی و مردم نهاد را بیش از پیش تقویت کنم و خودم را مکلف‌ می‌دانم که ارتباط روشن و صریحی‌ با رسانه‌ها داشته باشم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار