رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

افزایش آمار طلاق در جامعه نگران کننده است/باید با سازندگان برخی طرح‌های مسکن مهر برخورد شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۲۵ درصدی آمار طلاق در جامعه بویژه در میان افراد متمول و مناطق بالای شهر تهران نگران کننده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در جلسه بررسی و حل مشکلات ناحیه شهری مهرگان و کاهش آسیب‌های اجتماعی این منطقه که با حضور اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات پارک بهشت مهرگان برگزار شد، اظهار کرد: افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نگران کننده است و باید برای آن تدبیر شود.

افزایش آمار طلاق در جامعه نگران کننده است

افزایش ۲۵ درصدی طلاق در جامعه

عزیزی با اشاره به آمار نگران کننده طلاق در جامعه گفت: در حال حاضر از سال ۶۷ تاکنون ۲۵ درصد افزایش طلاق را شاهدیم که بیشترین آمار در مناطق بالای شهر تهران است، ولی در حال حاضر شاهد افزایش در شهر‌های کوچک هستیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و هر شش ماه جلسه‌ای به ریاست ایشان در این راستا تشکیل می‌شود و خروجی ارزشمندی دارد.

افزایش آمار طلاق در جامعه نگران کننده است

عزیزی افزود: شورای اجتماعی به ریاست رئیس جمهور و معاونت وزیر کشور و به دبیری ایشان هر ماه برگزار می‌شود و پس از جمع بندی گزارش‌ها اعضا کمیسیون مجلس به استان‌ها و شهرستان‌ها برای بررسی بیشتر و شناخت‌های آسیب‌ها سفر می‌کنند.

عزیزی تصریح کرد: متاسفانه در کشورمان قبل از هرگونه مطالعه و کارشناسی اقدام به اجرای پروژه‌ها می‌کنیم و این کار موجب بروز آسیب‌های زیادی می‌شود و زیان رسان است.

وی افزود: مسکن مهر نیز یکی از این اقدامات است که بدون مطالعه و نگاه کارشناسی اجرا شده و همین موضوع موجب ایجاد مشکلات فراوان برای کشور و مردم ساکن در آن شده است.

عزیزی بیان کرد: اگر می‌خواهیم از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنیم باید مسئولان به دغدغه مهم رهبری توجه کنند و برای احداث شهرک و ایجاد مجتمع‌های مسکونی به زیرساخت‌ها و مسائل زیربنایی و روبنایی و سرانه‌های فرهنگی، آموزشی و بهداشتی، فضای سبز توجه شود نه اینکه بعد از احداث شهر و مجتمع تازه به فکر تامین نیاز‌ها باشیم.

طرح‌های بدون پشتوانه کارشناسی هزینه‌های سنگین دارد

وی گفت: ناحیه شهری مهرگان از نظر منظر شهری و نما مناسبی برخوردار است که باید رسیدگی به مشکلات اساسی آن بیشتر مورد توجه ادارات و ارگان‌های خدمات رسان قرار گیرد.

عزیزی یادآور شد: بزرگترین معظل مسکن مهر سوء مدیریت است و سازندگان آن موجب بروز مشکلات اساسی بخصوص آسیب‌های اجتماعی شده اند و اگر قرار است کسی بازخواست شود باید این افراد توبیخ شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیری که تخلف می‌کند دوباره نباید به کار گمارده شود بلکه لازم است با آن‌ها برخورد شود و نامشان در فهرست سیاه قرار گیرد تا دیگر مسئولیت نپذیرند.

وی با اشاره به ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی در ناحیه شهری مهرگان یادآورشد: اگر مدیریت صحیح در این منطقه صورت نگیرد اهالی ساکن در این ناحیه دچار آسیب‌های اجتماعی خواهند شد. 

در این جلسه ساکنان ناحیه شهری مهرگان با حضور در جمع اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن انتقاد از بی توجهی مسئولان به نیاز‌های آن‌ها در خصوص مشکلات خود از جمله کاهش میزان اقساط بانکی، تفکیک کنتور گاز، آّب و برق، رفع مشکلات آسانسور و ایجاد مراکز عرضه کالا و بازارچه محلی و نبود مراکز فرهنگی و آموزشی و تفریحی نکاتی را متذکر شدند.

باید با سازندگان برخی طرح‌های مسکن مهر برخورد شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی در ناحیه شهری مهرگان قزوین، اظهار کرد: باید با کسانی که پایه ریز و سازنده برخی طرح‌ها و شهر‌های مسکن مهر بوده اند، برخورد شود و بدون شک قبل از ساخت چنین شهر بزرگی باید سرانه فرهنگی و آموزشی شهروندان آن پیش بینی و لحاظ می‌شد.

عزیزی در ادامه به حساسیت مقام معظم رهبری در خصوص آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: معظم له در خصوص کاهش این آسیب‌ها به طور جدی پیگیر هستند و به شکل مستمر گزارش مربوط به این حوزه را از سه قوه مطالبه و به مسئولان برای اتخاذ روش‌های مناسب در این خصوص تذکر می‌دهند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دستور‌های لازم را به مسئولان برای رصد آسیب‌های اجتماعی و مقابله با آن‌ها داده اند که باید با جدیت بیشتر به آن‌ها پرداخت، اظهار کرد: بزودی در نشست شورای عالی اجتماعی کشور به محضر مقام معظم رهبری رسیده و گزارشی از آخرین وضعیت مسایل اجتماعی را به ایشان تقدیم خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی عزم راسخ داشته باشیم، افزود: حل کامل و از میان بردن همه آسیب‌ها ادعایی بیش نیست، اما با برنامه ریزی و مدیریت صحیح می‌توان بخش زیادی از آن‌ها را کنترل کرد.

ناحیه شهری مهرگان محمدیه از توابع شهرستان البرز استان قزوین در ۱۸ کیلومتری شرق شهر قزوین و در حاشیه آزاد راه قزوین - کرج واقع شده و ۲۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در آن طراحی شده است که براساس آخرین آمار تا ابتدای امسال ۱۷ هزار خانوار با ۴۲ هزار جمعیت در آن ساکن بوده اند.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس امروز دوشنبه به دعوت دبیر اول این کمیسیون (عضو نمایندگان استان قزوین و نماینده مردم بویین زهرا) به قزوین سفر کرده اند.

اعضای این کمیسیون در سفر ۲ روزه خود ضمن حضور در نشست شورای اجتماعی استان قزوین از برخی واحد‌های تولیدی این استان نیز بازدید می‌کنند.

رسیدگی به وضعیت بازنشستگان و مددجویان نهاد‌های حمایتی قزوین در کنار بررسی آسیب‌های اجتماعی این استان در این سفر در دستور کار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.