فرمانده انتظامی استان قم:

اهمیت نهاد شورا در کاهش مشکلات و معضلات شهری

سردارمجتبایی گفت: اگر شورا بتواند نهادهای قدرت، سیاست و فرهنگی شهر را با خود همراه سازد، می‌تواند نقش ارزنده‌تری را در کاهش مشکلات شهری داشته و منشأ آثار خیر فراوانی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ سردار کاظم مجتبایی، فرمانده انتظامی استان قم،ظهر امروز در دیدار اعضای شورای شهر قم که در ساختمان این شورا برگزار شد، اظهار داشت: شورا در درجه نخست محل مشورت، تعامل و هم‌افزایی است و رسیدگی به مسائل شهرسازی و معماری در درجه دوم اهمیت این نهاد مردمی است.

وی بابیان اهمیت نهاد شورا در کاهش مشکلات و معضلات شهری گفت: اگر شورا بتواند نهادهای قدرت، سیاست و فرهنگی شهر را با خود همراه سازد، می‌تواند نقش ارزنده‌تری را در کاهش مشکلات شهری داشته و منشأ آثار خیر فراوانی شود.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: قم درزمینهٔ زیر ساختارها دارای ضعف و کاستی بوده که زیرساخت‌های ترافیکی، عمرانی، اقتصادی و اجتماعی ازجمله این نقاط ضعف قم در این بخش مهم و حساس است.

مجتبایی تصریح کرد: پلیس قم مجبور است که برخی خلأهای موجود در بخش‌های اقتصادی و ترافیکی در شهر را با استفاده از قدرت انتظامی جبران کند، که به‌هیچ‌وجه مورد خواست نیروی انتظامی نیست.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: برخورد با برخی مشکلات و معضلات فرهنگی و همچنین برخورد با راکبان موتورسوار اصولاً در حوزه کاری پلیس تعریف‌شده نیست، اما وجود خلأهای اجتماعی، فرهنگی و رفاهی سبب شده تا پای نیروی انتظامی به این قبیل مباحث نیز باز شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم شورای اسلامی شهر در زمینهٔ مشکلات فرهنگی، ترافیکی و اجتماعی اولویت‌های کاری خود را به‌دقت تنظیم کند و نیروی انتظامی نیز در راستای حل تمام مشکلات شهری در کنار شورای شهر است.

فرمانده انتظامی استان قم تأکید کرد: پلیس قم آمادگی دارد تا در جلسات مشترک با شورای اسلامی شهر، مشکلات شهری قم را به حداقل برسانیم، همچنین شهرداری قم نیز تعامل و همکاری‌های مناسبی به نیروی انتظامی دارد.

مجتبایی با اشاره به اهمیت توسعه و پیشرفت شهری قم به‌عنوان شهری تأثیرگذار در عرصه بین‌المللی ابراز کرد: باید همت و تلاش تمام مسئولان شهری و استانی قم در راستای توسعه و پیشرفت شهر باشد تا قم را به جایگاه واقعی خود در کشور برساند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: باید امکانات و زیرساخت‌های لازم برای رفاه حال مسافران و زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاطر حجم قابل‌توجه مسافر ورودی به قم در مجموعه مدیریت شهری و همچنین افزایش امکانات ساکنین این شهر مقدس به وجود آید.

انتهای پیام/ح

وجود خلأهای فرهنگی و اجتماعی پلیس را مجبور به برخورد با راکبان موتور کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.