مشعل المپیک زمستانی در مرکز دنیا روشن شد

مشعل بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی به شهر دلفی ( مرکز دنیا) رسید.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ المپيك ايران، مشعل بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ 2018 به شهر دلفی که به آن «مرکز دنیا» می گویند رسید و چند ساعتی نیز در این شهر شعله ور بود.

این آخرین ایستگاه مشعل بازی های المپیک پیش از رسیدن به آتن است.با رفتن خورشید از پهنه آسمان و تاریک شدن هوا، «جورجیا ماره» اسکی باز آلپاین 23 ساله مشعل را به محوطه قدیمی المپیک آورد تا پس از روشن شدن ساعاتی در شهر دلفی نیز به سوختن خود ادامه دهد.

 ساکیس واسیالیدیس یکی از حمل کنندگان مشعل این رقابت ها درباره مراسم انجام شده در شهر دلفی گفت: «فرصت مناسبی است تا بار دیگر با بازی های قدیمی و سنتی المپیک ارتباط برقرار کرده و از فلسفه آنها مطلع شویم.»

او گفت: «این مراسم بسیار جالب و جذاب است و همه چیز به خوبی پیش رفت.»

 این مشعل فردا به آتن می رسد و بعداز ظهر در آکروپولیس خواهد بود تا روز سه شنبه 31 اکتبر به مقامات پیونگ چانگ تحویل داده شود.

 یون جو هونگ مدیر پروژه پیونگ چانگ 2018 درباره مراسم تحویل مشعل بازی ها گفت: «حمل مشعل بازی های المپیک نقطه آغاز موفقیت رقابتهای سال آینده است.»

 او گفت: «می دانیم که این روزها کشورهای بسیاری نگران امنیت شبه جزیره کره هستند اما ما مطمئن هستیم که بازیها بدون تاثیر گرفتن از مسائل سیاسی به بهترین شکل ممکن برگزار خواهند شد.»

 بالا گرفتن تنش های سیاسی بین دو همسایه شمالی و جنوبی نگرانی هایی را بابت تامین امنیت این رقابت ها ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

مشعل المپیک زمستانی در شهر دلفی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار